Blue Mountains and New years eve in Sydney

2 januari 2013 - Haymarket, Australië

Allereerst iedereen een gelukkig nieuw jaar!!!
Wij hebben een geweldig oud & nieuw gehad in Sydney!

Even terugkomend op de verassing die we van de week kregen (even snel ander verblijf vinden met oud & nieuw). We hebben om precies te zijn 1 hostel bezocht om te vragen of we daar konden overnachten met oud & nieuw... Daar werden we keihard uitgelachen want alles was natuurlijk bom vol! We hebben zelf besloten te blijven in dat huis en hebben hem een berichtje gestuurd dat alles vol was. Daarnaast was het ook nog eens super mooi weer dus we wilden niet onze tijd verspillen aan het zoeken naar een hostel maar liever met onze kont op het strand liggen!

Vrijdag was het niet zo'n mooi weer. In de middag hadden we een afspraak met de travel agent, ze zou namelijk bellen naar verschillende boerderijen in Brisbane. Toen we daar aankwamen werd ons allereerst gevraagd wat we kwamen doen... De stoom kwam weer uit onze oren! Na een half uur gewacht te hebben kwam ze met de mededeling dat ze geen tijd had gehad om de boerderijen te bellen en dat het beter zou zijn als we eerst naar Brisbane zouden reizen en daar zelf werk zouden zoeken. Eerlijk gezegd waren wij niet eens meer verbaasd dat zij dit durfde te zeggen. Daarna hebben we nog wat boodschappen gedaan en hebben we s'avonds televisie gekeken met ijs erbij, heerlijk! We zijn vroeg naar bed gegaan omdat we de volgende dag naar de Blue Mountains zouden gaan.

Zaterdagochtend ging om 05.30 uur de wekker, een vroegertje dus! Na driekwartier op de bus gewacht te hebben kwam er een vreselijk lelijk busje aan rijden. We zaten met 23 mensen in een klein busje, lekker knus! Na twee uur gereden te hebben was onze eerste stop bij de Blue Mountains. Hier zijn we met een kabelbaan door de bergen heen gegaan en terecht gekomen in het regenwoud. Hier werd ons verteld dat er allemaal dodelijke dieren rondlopen (gevaarlijke spinnen en slangen). We wisten niet hoe snel we dit regenwoud uit moesten rennen! Onze gids moest steeds lachen omdat wij liever in de zon stonden dan naar de bomen te kijken en naar zijn verhaal te luisteren. Na een half uur gelopen te hebben waren we bij de volgende attractie aangekomen: een andere kabelbaan, en jawel deze ging recht naar beneden. Daarna hebben we nog verder rondgewandeld in het regenwoud. De laatste attractie bij de Blue Mountains was achtbaan die achteruit naar boven ging. Hierna werden we afgezet bij een plek waar je geweldig uitzicht had op The Three Sisters. Onze gids vertelde ons dat we een wandeling konden maken naar The Three Sisters (de 3 zussen), dat hebben we geweten! Poterverdikkie wat een wandeling zeg met 35 graden. We moesten 900 treden naar beneden lopen om de drie zussen te kunnen zien. Beneden aangekomen werden we verwelkomt met een gigantische boerpartij van een klein chinees vrouwtje. Ze hield maar niet op met boeren en iedereen keek haar aan en zeiden dat het niet normaal was. Jullie zullen wel denken: die verzinnen alles bij elkaar, maar serieus we trekken dit soort mensen blijkbaar aan. We moeten wel zeggen dat het uitzicht prachtig was! Al scheldend aangekomen boven opzoek naar de bus die we niet konden vinden, zijn we naar een golfclub gegaan waar we een heerlijk lunch kregen (vooral het toetje was lekker). We hebben wel drie keer een toetje gehaald! Vervolgens zijn we naar een klein dorpje geweest en heeft onze gids drop voor ons gehaald, hier hebben we heerlijk van genoten. Daarna zijn we met de bus verder gegaan naar het Featherdale Wildlife Park. Hier hebben wel kangaroo's, koala beertjes en andere Australische dieren gezien. We hebben een kaolabeer geaaid en hebben een kleine kangaroo van 6 maanden vast gehouden. Vervolgens zijn we met de bus naar het olympische park gegaan om daar met de boot naar Darling Harbour te varen. Vanuit Darling Harbour zijn we naar huis gegaan maar onderweg zijn we nog wel verdwaald. We zijn lekker op tijd naar bed gegaan want we waren doodmoe.

Zondag hebben we lekker uitgeslapen. We moesten nog wat dingetjes regelen en hebben een hostel geboekt voor de laatste dag voordat we gaan. Daarnaast hebben we ook alle overnachtingen geboekt tot aan Brisbane. 's Avonds kregen we het vervelende bericht te horen dat Marja was opgenomen in het ziekenhuis, dit was natuurlijk heel erg schrikken.

Maandag was het oud & nieuw. We hebben op ons gemak getut en zijn aan het einde van de middag naar het huisfeestje in Noord-Sydney gegaan. De rit er naartoe was een chaos en aangekomen was het helemaal een zooitje. Zo ontzettend veel mensen! Sommige mensen zaten al een dag van te voren in het park om een zo goed mogelijk uitzicht te hebben op de Harbour Bridge. De straten waren afgezet door de politie en niemand mocht meer naar binnen, wij ook niet. Nadat de jongens ons op kwamen halen bij de hekken, mochten we wel naar binnen. Gelukkig maar want we waren al bang dat we ons oud & nieuw op straat moesten doorbrengen! Omdat het feestje het thema "black tie with a summer twist" had, hadden we onze hakken meegenomen. Deze hebben we om precies te zijn 3 minuten aangehad en toen hebben we onze havaianas slippers weer aangetrokken! Toen we binnen kwamen zagen we het geweldige uitzicht! Er waren ongeveer 100 mensen en het was onwijs gezellig. Om 21.00 uur was er al vuurwerk voor de kinderen. Om 00.00 uur ging er voor 12 miljoen dollar aan vuurwerk de lucht in. Wat een spectaculaire show!!! Rond 06.00 waren we thuis, een geweldig oud & nieuw dus.

Op nieuwjaarsdag was het schitterend weer. We zaten te twijfelen of we naar bondi beach of naar coogee beach zouden gaan. Maar omdat iedereen zei dat bondi beach amazing is op nieuwjaarsdag, hadden we besloten om naar bondi te gaan! Daar aangekomen was het onvoorstelbaar druk! Er was bijna geen plekje meer vrij. Omdat we best wel moe waren, waren we een beetje in slaap gevallen. We werden gewekt door een vreselijk hard alarm, het shark alarm. Iedereen sprong overeind om te kijken wat er aan de hand was. Ook wij stonden op en liepen naar voren om te kijken wat er aan de hand was. We kregen de schrik van ons leven toen we een haai (2,5 meter) zagen zwemmen! Iedereen moest uit het water en de zee werd grondig geïnspecteerd door verschillende boten en helikopters. Na ongeveer drie kwartier was de kust weer veilig! Hierbij een link waar jullie het bericht over de haai kunnen lezen:
Wat maken we toch weer mee allemaal! Omdat het zo'n heerlijk weer was, zijn we tot 19.00 uur op het strand gebleven. 's avonds hebben we vast onze backpacks en koffer ingepakt omdat we vandaag 1 nachtje in een hostel slapen voor onze reis langs de oostkust begint!

Vandaag hebben we het huis van Jaime en Reece een beetje schoongemaakt en hebben we de rest van onze spullen gepakt. Met onze backpacks op onze rug en onze koffer in onze handen, zijn we naar het hostel vertrokken. Aangekomen bij het hostel stond de volgende verassing op ons te wachten. We werden al verwelkomt met "hello  neuken in de keuken" door de activiteiten manager die ons weer overal mee naar toe wilde slepen. Vervolgens toen we in gingen checken werd ons verteld dat we op een kamer met 30 ( ja jullie lezen het goed) andere mensen op een kamer zitten. Dit wordt een church genoemd. Wat een vreselijke ellende weer en wat een vreselijke lucht komt er uit die kamer! Gelukkig blijven we hier maar 1 nacht.

Morgen zal onze eerste stop Newcastle zijn! We hebben heel veel zin in onze verdere reis langs de oostkust. We zullen helaas wat minder internet hebben maar we zullen ons best doen om zo snel mogelijk het volgende verhaal erop te zetten!

Dikke kus
Daan en Chayen

1. Hannie:
    hoi hoi ;
    Zo te lezen vermaken en maken jullie heel veel mee erg leuk om te lezen .
    En chayenne wat fijn dat mama weer thuis is kan jij een stuk relaxder op reis .
    heel veel succes met het vinden van werk .
    lieve groeten van mij hannie
  2. Marja Kerklaan:
    2 januari 2013
    Oh oh oh meiden, wat een geweldig verslag weer. Het is inderdaad ongelofelijk wat jullie iedere keer weer meemaken. Bovendien valt het op dat jullie van alles gratis aangeboden krijgen haha. En ondanks de tegenslagen die jullie ook meemaken houden jullie de moed er in. Maar daar staan dan ook super leuke ervaringen tegen over. En reken maar dat als jullie terug zijn en de verslagen weer terug lezen, jullie alles weer in gedachten opnieuw beleven. Heel veel succes met het vervolg van jullie reis. Liefs en dikke kus voor allebei XX
  3. Elly:
    2 januari 2013
    Hallo lieve meiden, wij zitten hier constant te lachen om jullie geweldige schrijfkunst haha. Jullie maken echt van alles mee hadden jullie van te voren ook niet allemaal kunnen bedenken. En dat gegil van jullie in het regenwoud dat was wel te verwachten. Haha jullie houden er echt van
  4. Elly:
    2 januari 2013
    Grrrrrr, waar is de rest van mijn reactie???
  5. Elly:
    2 januari 2013
    hallo lieve meiden, aangezien de helft van onze reactie erop staat, komt hier het vervolg. Jaja van die enge beesten houden jullie niet, maar van dat gegil van jullie zullen die enge beesten ook wel schrikken. Maar leuk dat jullie dat roch maar gedaan hebben en die foto,s die daan even gestuurd had waren super. Daar doe je het toch ook allemaal voor. als je niest inderneemt is het een dure vakantie. En zo.n reis maak je om wat te zien. Iedereen geniet van jullie verhalen ook oma, ze vertelde dat ze krom lag van het lachen, zij zou samen met joop een reactie sturen, we wachten af. En dan nog een geweldige nacht in het hostel, dan kunnen jullie Sydney afsluiten en begint jullie avontuur echt, al hoewel jullie in Sydney best wel veeeeeel meegemaakt hebben. Wij wensen jullie een goeie reis verder en wachten weer rustig af op jullie app.pf sms. De dikke kus van ons.xxxxxx love you
  6. Astrid:
    Hoi Chayenne en Danielle ,
    Wat voor leuks en spannends hebben jullie weer meegemaakt ,geweldig hoe jullie met alles omgaan Ik vond het weer leuk om te lezen !volgens mij schijnt voor jullie de zon overal hè
    het was weer een top verhaal . op naar de volgende situaties haha. Dikke knuffel en een top 2013. Xx
  7. De Bossche bollen:
    2 januari 2013
    Een gelukkig nieuwjaar voor jullie beide en hebben ze daar ook Haaienvinnnen soep ?
    Fijn dat Marja weer thuis is, is vlgs mij bezig om in het Guinness Book te komen. Stuur eens een beetje zon hierheen en niet te bruin worden he meiden !
    Liefs Hans en Mieke en natuurlijk ook van Cressida, Larissa en Sebastiaan.
  8. Miranda:
    3 januari 2013
    Wat een superleuk verhaal weer!!! En wat een leuke foto's!!!!! Blijven genieten en wat zijn jullie al heerlijk bruin!!!!
    Dikke xxx van allemaal
  9. Henk Kerklaan:
    3 januari 2013
    Diva's, wat een spanning weer. Ben iedere keer weer benieuwd naar jullie verhaal. ik lach me iedere keer weer rot hoor!! Ga zo verder. En veel plezier op de reis naar het noorden.
    p.s. vind je het gek dat een "shark" daar in de zee zat, hij was tenslotte op zoek naar zijn naamgenootje: (C)hay(enne)!!
  10. Anne:
    4 januari 2013
    Haha ik heb zo genoten van alle verhalen! (Heb eindelijk rustig alles kunnen lezen :D) Maar het klinkt nog allemaal zo leuk! Vooral zo aardig van Reece en Jaime :) Ladies geniet en ik kijk uit naar jullie volgende verhaal!!!
    Love you bothhhhh xxx
  11. Gert en Marry:
    9 januari 2013
    Hai meiden,

Allereerst de beste reiswensen voor 2013.
    Wat een verhaal weer zeg, wij zijn ook naar de Blue Mountians geweest, dus vinden het leuk om dit te lezen.
    Kijk erg uit naar jullie verhalen op weg naar brisbane.
    Deze kant zijn wij niet opgeweest.
    Ga lekker genieten en we kijken uit naar jullie volgend verhaal.
    Dikke kus,
    Gert en Marry
  12. Marja Kerklaan:
    10 januari 2013
    Wat een leuke foto's weer lieve meisjes. Super leuk om de koala beertjes en de kangaroo's te zien. Vooral het kleine kangarootje. En uiteraard de kakatoe. Doet me weer aan Charley denken. Beter als al die insecten en enge beesten waar jullie nu mee geconfronteerd worden haha. Morgen weer naar een ander hostel, weer op naar een nieuwe ervaring en belevenis. Hoop niet dat jullie weer die hoge berg op moeten lopen met backpack en .......koffer haha. Veel plezier lieve meisjes xxxx
  13. Monique:
    10 januari 2013
    Hee kanjers!
    Een beetje late reactie op weer zo'n geweldig verslag van jullie. Het is echt ongelofelijk wat jullie allemaal beleven op jullie reis tot nu toe. Jullie moeten na deze reis schrijfsters worden! En wat een geweldige foto's. Veel plezier verder !
    Dikke kus van ons allen voor jullie
  14. Marja Parlevliet:
    12 januari 2013
    Lieve wereldverkenners,
    Wat een levenservaring doe je toch op met dit soort fantastische reizen zeg.
    Ik neem overigens mijn petje af voor jullie moed.
    Wat genieten jullie enorm, gezien jullie verslagen, heerlijk,
    dames, dat jullie zo'n reis mee kunnen nemen in jullie verdere leven.
    Met veel plezier lees ik jullie verslagen.
    Geniet enorm. Ik zal snel weer eens wat laten horen.
    Liefs, Marja uit Wijchen