SURPRISE SURPRISE!!

27 december 2012 - Surry Hills, Australië

Allereerst nog een hele fijne kerst iedereen!!

Door alle hilarische en leuke dingen die wij hebben meegemaakt zijn we een aantal dingen vergeten te vertellen die jullie zeker niet mogen missen!  In ons vorige verhaal hebben we jullie verteld dat we naar het Sydney Harbour National Park waren geweest. Toen we door deze mooie natuurlijke omgeving liepen werd Chayenne er plotseling op geattendeerd door Jaime dat er een slang in de buurt zou zijn. Chayenne keek verschrikt om zich heen, op zoek naar de slang. Jaime kwam ondertussen niet meer bij van het lachen, er bleek een naaktstrand in het park te zijn waar we op dat moment uitzicht op hadden. Toen we vervolgens naar beneden liepen langs het naaktstrand keek daan midden in het geslachtsdeel van een man.  We kwamen niet meer bij van het lachen!  Vervolgens liepen we verder en stond er een man naast ons die ongegeneerd zijn broek vol zat te poepen. Wat een dag haha!

Omdat we verder moesten zoeken naar een appartement omdat wij niet meer konden verblijven bij Jaime en Reece, zijn we donderdag naar Waverton in Noord-Sydney gegaan om een ander appartement te bekijken. Toen de deur werd open gedaan dachten we even dat Tarzan voor ons stond. Wat een opgepompte Harry! We kwamen niet meer bij van het lachen maar moesten er niet aan denken om hier te verblijven. De etensresten lagen nog verspreidt over de grond, wat een vieze zooi! We wisten niet hoe snel we weg moesten komen. Met de trein zijn we terug gegaan naar het centrum van Sydney. Tijdens onze treinrit vielen we in de volgende verbazing: er stond een vrouw uitgebreid uit haar neus te eten op het station, alsof het niks is! Om het vervolgens in haar mond te stoppen, bah!! Toen we thuis kwamen kregen we nog een smsje van Tarzan omdat hij nog wat vragen had. Het eerste wat wij dachten was: had je deze vragen niet meteen kunnen stellen. Maargoed we hadden niet veel keus dus moesten dit appartement wel achter de hand houden. Als verassing kwam Reece een dag eerder thuis van zijn werk. We zijn met z’n vieren naar de bar “The Norfolk” geweest. Het was deze avond het 10-jarig bestaan van deze bar en werden er diverse taco eet competities gehouden. De winnaar had maar liefst 20 taco’s op binnen een paar minuten tijd. Ook waren de drankjes gratis deze avond, het was dus aardig druk! Hierna zijn we naar huis gegaan en hebben we gezellig met z’n alle gekaart.

Vrijdag hadden we eerst een afspraak voor een appartementenbezichtiging in Chippendale. Dit appartement zag er opzich goed uit en de jongen was ook aardig. Vandaag waren we in de veronderstelling dat dit onze laatste dag zou zijn bij Jaime en Reece. Dus hadden we lekker cupcakes gemaakt en als avondmaal een lekkere hutspot met een balletje gehakt. Hier had Jaime namelijk om gevraagd omdat hij dat zo lekker vond (hij had dit gegeten toen hij in Nederland woonde). Zowel Reece als Jaime als de buurman hebben heerlijk genoten van de hutspot. Later op de avond kwamen er vrienden van Jaime en Reece langs en zijn we naar een housparty in de buurt gegaan. Hier hebben wij voor het eerst in ons leven bier gedronken (omdat er niks anders was). Het was de bedoeling dat als je een drankje wilde, je deze ergens moest stelen van iemand anders. Gelukkig waren Jaime en Reece naar de winkel gegaan om wat drinken te halen. Toen we op deze housparty waren vertelde Jaime en Reece ons dat we mochten blijven tot 2 januari, super goed nieuws dus! Nu hoefde we gelukkig niet naar Tarzan.

Zaterdag hebben we eerst lekker uitgeslapen. Daarna hebben we kerstinkopen gedaan met Jaime en Reece. Ze hadden namelijk nog niets gekocht voor hun familie. Dit hebben we in een shoppingmall gedaan in Broadway. We moesten alleen wel heel erg opschieten. We waren namelijk om 15.00 uur in de shoppingmall en om 18.00 uur vloog Jaime naar zijn ouders in Brisbane. Om 16.45 uur waren we nog niet vertrokken uit de shoppingmall. Uiteindelijk zijn we om 17.00 uur snel naar huis gereden om zijn spullen in te pakken en naar het vliegveld te rijden. Gelukkig heeft hij zijn vlucht net op tijd gehaald, maar er was totaal geen stress te bekennen bij Jaime. ‘s Avonds hebben we lekker een pizza gegeten en een film gekeken samen met Reece, een heerlijk chill avondje. Reece was op tijd naar bed gegaan omdat hij de volgende ochtend om 06.00 uur zou vertrekken naar Brisbane. Toen we net aanstalte wilden maken om zelf te gaan slapen, kregen we de schrik van ons leven: er zat een KAKKERKLAK op de muur, en niet zo’n kleintje ook. De kakkerlak was binnen gekomen doordat we het raam open gezet hadden omdat het zo warm was. Daan ging proberen de held uit te hangen met haarlak in haar hand maar vervolgens deed ze helemaal niets. Omdat we zo wanhopig waren, heeft ze Reece uit zijn bed gehaald. Gelukkig was hij nog wakker om ons te redden van dit verschrikkelijke beest. Chayen stond verschrikt in de hoek met haar handen voor haar ogen terwijl Reece de kakkerklak met een slipper aan het doden was. Gelukkig, we waren gered en konden rustig gaan slapen. Jullie snappen natuurlijk wel dat wij het raam niet meer open zetten, ookal is het nog zo warm!

Zondag was het eindelijk weer een hele mooie zonnige dag dus zijn we lekker naar het strand geweest, dit keer naar Coogee Beach. Wat we ons ineens besefte is dat de kwaliteit van de mannen zwaar tegen valt. Iedereen heeft altijd een beeld van de Australische surfdudes, maar dit beeld valt vies tegen. We hopen dat als we naar boven gaan reizen dat de kwaliteit van de mannen ook beter zal worden;). Het was vandaag weer een winderige dag waardoor we een aantal keer zijn aangevallen door rondvliegende parasols. Het is echt heel jammer dat we elke keer niet de zee in kunnen omdat de zee te ruig is. ‘s Avonds hadden we lekker een chillavondje gehouden.

Maandag was het prachtig weer en zijn we naar Coogee beach gegaan. Wat genieten we van onze stranddagen! Daarna zijn we kerstboodschappen gaan doen. Dit moest wel want alles was dicht op eerste kerstdag. We moesten voor een aantal dagen boodschappen doen, hierdoor was de rekening aardig opgelopen, we konden wel janken bij de kassa. We hebben op deze kerstavond lekker uitgebreidt gekookt!

Dinsdag was het eerste kerstdag! Allereerst hebben we een heerlijk kerstontbijtje gemaakt. Daarna hebben we geskyped met onze families, wat was dit super fijn! We wilden graag naar het strand of in ieder geval de deur uit maar omdat het al sinds kerstavond met bakken uit de hemel kwam, ging dit feest niet door. Toen hebben we een relax middagje gehouden. We hebben weer cupcakes gebakken en ze waren heerlijk! Daarna hebben we een heerlijk drie gangen menu bereid. Later op de avond zijn we nog even bij de buurman langs gegaan, dit was heel gezellig!

Ook al is er hier geen tweede kerstdag, hebben we er toch een zelf gecreëerd. Deze dag begon alleen heel raar. We hebben eerst uitgeslapen tot half 12, wat we normaal nooit doen. Toen we net uit bed gerold kwamen en we een ontbijtje wilde maken, ging de deurbel. We hadden natuurlijk helemaal geen zin om open te doen want we zaten nog in onze pyjama. Tot onze verbazing werd de deur ineens opengemaakt met een sleutel, daar stonden we dan in onze pyjama. De zus van Reece kwam ineens binnen met haar man. Reece was dat vergeten te vertellen tegen ons. Het erge was dat het echt een grote bende was. We hadden de avond ervoor geen zin om de afwas te doen en op te ruimen dus het was een bende van ellende. Rond 15.00 uur kregen we ineens een smsje van Jaime dat het mogelijk was dat Reece zijn zus langs zou komen, beetje laat haha. In de middag zijn we langs gegaan bij het hostel waar we in het begin verbleven. We wilde namelijk degene spreken die over het werk zoeken gaat en die ons kan helpen met het plannen van onze verdere reis. Na anderhalf uur gewacht te hebben, heeft ze ons vriendelijk gevraagd om de volgende dag terug te komen. Wat een ellende weer! ‘s Avonds hebben we onze verdere reisplannen besproken met Reece zijn zus en haar man. Zij hebben ons geadviseerd welke plaatsen we echt moeten bezoeken in de oostkust van Australië.

Vandaag wilde we eigenlijk naar het strand gaan, maar het weer viel tegen. We zijn naar Paddy’s Market gegaan en hebben even rondgewandeld in de stad. Daarna hadden we een afspraak bij degene die over het werk zoeken gaat en die ons kan adviseren over onze verdere reis. We hebben haar ons plan verteld om na 2 januari verder te gaan reizen richting Brisbane. We hebben hiervoor gekozen omdat we geen werk hebben kunnen vinden in Sydney en dit wel hopen te vinden tijdens onze verdere reis. Daarnaast hebben we alles van Sydney al gezien. We maken tijdens onze reis gebruik van de Greyhound bus. Het is de bedoeling dat onze eerste stop in Newcastle zal zijn, hier zullen we 1 dag verblijven. Hierna zullen wij verder reizen naar Port Macquarie, ook hier verblijven wij 1 dag. Daarna gaan we naar Coffs Harbour, hier blijven we 2 dagen. Daarna zullen we verder reizen naar Yamba YHA, hier verblijven we 1 nacht. Na Yamba zullen we verder reizen naar Byron Bay, hier verblijven we een week. Vanuit Byron Bay reizen we naar Surfers Paradise in de Gold Coast, hier blijven we 3 dagen. Vanuit Surfers Paradise vertrekken we naar Brisbane en hier hopen we werk te vinden. Dit werk zou deze dame eigenlijk voor ons moeten zoeken alleen zegt zij constant dat ze geen tijd heeft, heel irritant dus. Vandaag vertelde ze ons ook nog dat we vanuit Brisbane werk moeten zoeken. Jullie kunnen je voorstellen dat het stoom ons de oren alweer uitkwam. We vonden het wel hilarisch toen ze zelf zei dat het niet profesioneel overkwam toen wij haar wezen op een bord die boven haar hing waarop stond: praat met mij en je hebt gegarandeerd werk. Een grote grap dus want ze wist zelf niet eens wie het bord had geschreven en waar het op sloeg. Vervolgens werd ze zo gestresst dat ze om de hoek een pakje sigaretten is gaan halen voor 20 dollar (terwijl ze normaal nooit rookt). Toen ze uiteindelijk wat gekalmeerd was, hebben we onze busstoppen voor de Greyhound pas geboekt. Daarnaast hebben we ook nog een dagtrip geboekt naar de Blue Mountains, hier hebben we heel veel zin in! We gaan deze zaterdag bezoeken. We worden om 7 uur s’ochtends bij de bus verwacht, een vroegertje dus! Ze heeft ons beloofd dat ze haar best zou doen om werk voor ons te vinden en daarom hebben morgen WEER een afspraak met haar. Hopelijk heeft ze nu wel wat gedaan!

Tijdens het schrijven van deze blog kregen we de volgende verassing: Jaime stuurde ons een smsje dat er vanaf morgen vier vrienden van hem langskomen en hier blijven slapen tot 1 januari. Hij was namelijk in de veronderstelling dat wij na kerst zouden vertrekken (waar hij dat nou weer vandaan heeft gehaald mag joost weten). Daarnaast verblijven ook Reece zijn zus en haar man hier tot 1 januari, drukke boel dus! Er werd ook tussen neus en lippen door gevraagd of wij misschien iets anders konden vinden tot die tijd, 1 grote verassing dus weer! Wie weet wat ons nog te wachten staat;).

We willen iedereen alvast een hele fijne jaarwisseling wensen en een gezond en gelukkig 2013!!

Wij zullen oud&nieuw vieren bij de Harbour Bridge in Sydney, dit zal een geweldige ervaring zijn!

Tot volgend jaar allemaal!!

Liefs,

Daan en Chayen

1. Elly:
    27 december 2012
    Oh oh lieve meiden, wat weer een hilarisch verhaal. Jullie maken echt veel mee. En dan die muts van het backpackbereau, die volgens mij ook niet echt wat haar taken zijn, ben benieuwd hoe het afloopt. En dan die jongens met hun verrassingen , slapen jullie daar met z'n achten , volle bak. Nou meiden veel succes weer met alles en ik kijk al weer uit Naar het volgende verhaal. Of ik hoor het via de app. Dikke kus xxxxx
  2. Henk Kerklaan:
    27 december 2012
    hee diva's. wat ik mis in jullie verhaal is waar jullie zg 3 gangen menu uit bestaat. Is het voorafje 1 cup-cake, het hoofdgerecht 3 cup-cakes en het nagerecht voor de verandering weer 1 cup-cake? Verder een leuk verhaal. Veel plezier bij de oudjaarsfeesten bij de havenbrug. En laat die zakkenvulster van kilroy maar een poepie ruiken, ze moet gewoon doen waar ze voor betaald wordt: werk voor jullie regelen. Stuur ook een mail naar kilroy in A'dam! Nou veel plezier verder en tot "skypes".
  3. Jeffrey Lefevre:
    Hey!

Wat een verhaal weer, log iedere keer weer dubbel om jullie verhalen!
    Blue mountains is echt de moeite waard! Super gaaf daar!

Fijne jaarwisseling alvast!

Groetjes,

Jeffrey
  4. Bjorn:
    Zusters!!

Hahaha wat een geweldige story weer!! Ik ga hier stuk!!
    Belachelijk dat Killroy geen ene reet heeft geregeld.
    Als ik jullie was zou ik nog een keer contact opnemen met hun.

Is er wel genoeg slaapplek nu dat jullie daar met zn achten zitten?

Nou ik ben benieuwd wat jullie allemaal gaan beleven in het noorden van Aussie.

Maar eerst oudjaarsavond vieren in Sydney!! Damn wat is deze broer jaloers. :D

Groetjes, dikke kus en alvast een gezond en gelukkig en veel reisplezier in 2013!

Jullie Brada!
  5. Monique:
    27 december 2012
    Soms zit het tegen en soms zit het mee, maar jullie maken er wat van! En het leven zit vol met verrassingen daar in Aussie. De vooruitzichten zijn wel heel erg mooi!
    Geniet van alles en een heel goed uiteinde, zal een enorme ervaring zijn>
    Dikke kus weer van ons allen.
  6. Marja Kerklaan:
    27 december 2012
    Hoi liefste meisjes, wat jullie in de afgelopen weken mee hebben gemaakt maken velen in hun levenlang niet mee!!!!! Jammer voor jullie dat de Australische mannen niet aan julliue verwachtingen voldoen, maar ik ben er wel blij om haha. In Nederland lopen zat heerlijke mannen rond, jullie hebben z voor het uitkiezen. Ik vond het ook heerlijk om met de Kerst te skypen. Waren we toch een beetje dicht bij elkaar. Ben zeer benieuwd hoe de slaapplaatsen verdeeld gaan worden. Met 8 mensen dat het wel krap worden. Heel veel succes bij die bijdehante tante van Kilroy. Het wordt tijd dat ze eens gaat doen waar jullie voor betaald hebben. Heel veel liefs en kussen
  7. Miranda:
    27 december 2012
    Hey meiden, wat een leuke verhalen weer!!! Chayenne we vonden het heel erg leuk om je op Skype te zien met Sven zijn verjaardag!!!! Sinds dien zegt hij iedere keer dat hij je zo mist.... Heel veel plezier nog!! Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd... Doe voorzichtig en geniet van de jaarwisseling in Sydney xxxxxxxx van ons
  8. Jack H.C. Kerklaan:
    28 december 2012
    Beste Wereldreizigers,
    Chayenne's vader, mijn neef, maakte mij attent op jullie aanwezigheid in Australië alsmede jullie reisblog.
    Jullie Dubai ervaring is zeer herkenbaar, wij hebben er een paar jaar gewoond en onze zoon Wouter woont er nog steeds. Hadden jullie hem daar op kunnen zoeken, als we toen jullie plan hadden geweten.
    Wij wonen sinds 2008 in Brisbane en onze dochters wonen resp. in de Gold Coast en Cairns.
    Als jullie in de buurt zijn moeten jullie zeker even langskomen, als dat in jullie programma past.
    Geniet van het vuurwerk in Sydney, de stad loopt vol met toeristen die speciaal voor de jaarwisseling komen. Hoop dat jullie onderdak hebben.
    Met vriendelijke groeten,
    +61732896388
  9. Hannie:
    28 december 2012
    hoi hoi ;
    Wat een prachtverhaal te gek wat jullie allemaal mee maken !!!
    Zo te lezen wordt het een vol huis met oud en nieuw kan ook super gezellig zijn .
    Ik wens jullie vast een mooi uiteinde toe en een prachtig 2013 met vol vreugde geluk liefde en gezindheid !!!
    veel liefs dikke kus hannie
  10. Anita:
    30 december 2012
    Hoi meiden,wat een verhaal zeg,jullie maken wel veel mee,hoop dat jullie wel wat werk vinden ,wel een drukke gezellige boel daar ha ha,hoe meer zielen hoe meer vreugd! hele fijne jaarwisseling en een dikke x van ons ed en anita
  11. Rowan:
    31 december 2012
    Wauw wat een oud&nieuw zullen jullie hebben! Het vuurwerk in Sydney was net op tv hier, echt geweldig zeg!! Gelukkig nieuw jaar voor beide xx
  12. Marja Kerklaan:
    31 december 2012
    Heey lieve meisjes, bij jullie is het al 2013. Fijn dat we elkaar hebben gesproken om elkaar alle goeds voor het nieuwe jaar te wensen. En wat super leuk dat jullie deze jaarwisseling op zo'n geweldige manier kunnen doorbrengen. Wederom een herinnering voor het leven. Heerlijk genieten hoor lieverds. Dikke knuffel
  13. Danielle:
    5 januari 2013
    hoi hoi

groetjes van je burtjes menno daan jaimy en sem.
    we volgen jullie hoor hahaha