Byron Bay en Surfers Paradise

18 januari 2013 - Fortitude Valley, Australië

Daar zijn we weer!!!

Op dinsdag 8 januari zijn we vertrokken uit Yamba om naar Byron Bay te gaan. Nadat de bus 45 minuten te laat was, konden we eindelijk vertrekken naar Byron Bay. We hoopten dat we opgehaald zouden worden met een busje aangezien het hostel te ver lopen was en het erg heet was, er is namelijk een hittegolf! Onze wens werd vervuld, daar stonden ze met een hippie busje. We zouden namelijk de eerste 3 nachten in een hippie hostel verblijven en de laatste 4 nachten in een luxe hostel midden in het centrum. Aangekomen in het hippie hostel wisten we niet wat we zagen, het leek wel alsof we in een jungle terecht waren gekomen! Het is heel moeilijk te omschrijven hoe dit hostel eruit zag, maar het was geweldig! Er was een gedeelte met een camping en er was een gedeelte met tenten ( tipi, een indianentent) en gewone kamers. Daarnaast was er een klein cafe dat overliep op een binnenplaats. Op deze binnenplaats werden geregeld talenten avonden georganiseerd, super gezellig. Er was ook een groot zwembad en een overdekte chill plaats. Daarnaast konden we ons lol op aan alle verschillende dieren die er rond liepen. We hebben beesten gezien die we nog nooit hadden gezien. Er waren rare insecten, spinnen, slangen, leguanen, salamanders en er waren hysterische kalkoenen die ons eten probeerde te jatten. Daarnaast was er ook een kaketoe die hoorde bij een aboriginal, Mr. Pickles. Deze aboriginal gaf rondleidingen waarbij hij vertelde over de bomen en planten die zich in het hostel bevonden. Zo vertelde hij welke planten en bloemen je kon eten en welke je kon gebruiken voor medicijnen. We hebben zelf ook planten en bloemen gegeten!

De eerste dag in Byron Bay zijn we naar het strand gegaan. Later in de middag zijn we in gaan checken. We waren heel blij dat we een gewone kamer hadden. Deze was wel heel erg afgelegen en tussen de bomen maar wel heel erg leuk. We zaten met 5 Zweedse jongens en 1 jongen uit Denemarken op een kamer, dit waren super aardige gasten. Daarnaast zat er ook nog een andere jongen op onze kamer maar die was de hele dag door stoned, door de paddo's die hij had gegeten en we hadden een engels meisje op onze kamer. 's Avonds zijn we naar de binnenplaats gegaan en hebben we diverse hippies ontmoet. Onder andere 1 jongen die geobsedeerd was door Chayenne dr haren (hij vond namelijk dat zijn haar op Chayenne dr haar leek). Hij heeft heel de avond Chayenne dr haar lopen aaien, heel apart! Het was wel een hele gezellige avond en iedereen was heel sociaal in het hostel. Aangekomen in de kamer kwamen we erachter dat er een gigantische kakkerlak boven het bed van Chayenne zat. Daar gingen we weer, als een stelletje hysterische meiden erachteraan. Daar stonden we dan als een stelletje helden. Aan die jongen die stoned was hadden we niets omdat hij steeds mis sloeg. Hij heeft zelfs de kakkerlak in het engelse meisje haar tas geslagen en wilde hem lekker laten zitten. Dit wilde wij natuurlijk niet omdat hij nog niet dood was, gelukkig was daar onze Deense held! Uiteindelijk na een uur was de kakkerlak verdwenen. We dachten lekker te gaan slapen maar dit ging helaas niet door. Onze twee engelse gasten gingen al krikkend de nacht door en zelfs s'ochtends toen wij op wilde staan gingen ze weer verder, niemand durfde zijn bed uit te gaan.

Vandaag zijn we weer naar het strand gegaan! We konden helaas weer de zee niet in omdat er zoveel bluebottles waren. s' Avonds zijn we eerst in de buitenplaats gaan chillen tot het begon te onweren en te regenen. Dit was op zich wel goed voor alle bosbranden die hier in de buurt zijn. Aangekomen in onze kamer hadden onze Zweden een kleine afterparty en dat was hartstikke gezellig!

De volgende ochtend moesten we uitchecken omdat we van kamer moesten ruilen, we gingen namelijk slapen in een tent. Dit was heel wat anders dan onze kamer die we hadden. Deze dag was het heel bewolkt dus zijn we op pad gegaan naar het andere hostel waar we nog 4 nachten zouden verblijven. Om 5 uur hebben we meegedaan aan de rondleiding van de aboriginal, ook wel de bosjesman genoemd. De rondleiding was heel leerzaam en super leuk! s' Avonds zijn we eerst gaan chillen met onze Zweedse en Deense vrienden. We buiten een heel leuk drankspel gedaan en zijn daarna gaan stappen bij Cheeky Monkeys (klinkt heel fout en dat was het ook). Na een half uur in de rij gestaan te hebben kwamen we eindelijk binnen, hier was het heel druk en heel warm omdat er geen airco was. We hebben wel een hele gezellig avond gehad. Vervolgens kwamen we de twee Nederlandse meiden, Lotte en Camilla, tegen die we al ontmoet hadden in het hostel in Newcastle. We zouden de volgende dag ook naar het hostel gaan waar hun ook verbleven, hartstikke leuk dus! Hierna zijn we naar het hostel gegaan om onze nacht door te brengen in onze tent. Met als gevolg dat Chayen helemaal onder de muggenbulten zat, ze had er alleen al 20 op haar bovenarm. Gelukkig was zuster Daan er om iedere dag de muggenbulten in te smeren met speciaal spul.

De volgende ochtend zijn we naar het andere hostel in de stad vertrokken, dit was heel anders dan het hippie hostel, eigenlijk precies het tegenovergestelde. Maar we moeten wel toegeven dat de airco wel erg fijn was en het feit dat er veel minder insecten waren. Daarnaast waren er ook twee jacuzzi's, heel luxe allemaal dus! Die dag zijn we naar het strand geweest en het was heel erg warm met als resultaat een knalrood hoofd haha. s' Avonds hebben we op de binnenplaats gechilld en zijn we later op de avond gaan rondwandelen door Byron Bay. We hebben lekker langs het strand gewandeld en hebben pizza gehaald bij Domino's.

De volgende dag waren we het er samen over eens dat het te warm was om in de volle zon te liggen iedere dag, met als gevolg dat we een parasol hebben gekocht die uiteindelijk groter bleek te zijn dan we dachten. Aangekomen op het strand konden we onze parasol niet eens opzetten omdat het windkracht orkaan was, beetje jammer dus! s' Avonds hebben we weer gechilled, de binnenplaats en daar kwamen we twee Nederlandse jongens tegen, Seth en Jan. Met deze twee jongens zijn we s'avonds gaan stappen in Woodys, dit was veel leuker dan Cheeky Monkeys.

De volgende ochtend moesten we vroeg uitchecken omdat we weer van kamer moesten switchen. Aangekomen in de nieuwe kamer zaten we met twee Nederlandse jongens op de kamer, deze waren wel een beetje bijdehand en wilde ons opnemen omdat ze ons zo grappig vonden samen, beetje apart dus. 'S avonds zijn we met Seth en Jan die we de avond ervoor ontmoet hadden, naar The Lighthouse gelopen. Dit bevindt zich op met meest oostelijke punt van Australië. Het was een hele zware wandeling want we moesten berg op berg af lopen. We hadden het een beetje onderschat, we liepen namelijk in onze jurkjes en havaianas, het zweet liep van ons rug af! Ondanks alles was het een hele mooie wandeling en hebben we hele mooie plekjes gezien! Aangekomen bij The Lighthouse hebben we lekker met z'n vieren gepicknickt en naar de zonsondergang gekeken. Vervolgens moesten we teruglopen in het donker over allemaal bospaden (we konden echt helemaal niets zien, we moesten lopen op gevoel dus). Het laatste stuk konden we over het strand heen lopen, dit was heerlijk! Aangekomen in onze kamer zaten we alleen nog met de 2 bijdehante Nederlandse jongens. Na een kwartier hoorden we dat er nieuwe roomies zouden komen en we hebben ze met open armen ontvangen door de deur op te doen en heel hard te zeggen haloohoo. Het bleken allemaal Nederlanders te zijn. We hadden direct al een hele goede klik met hun allemaal! Er kwamen ook nog twee andere Nederlandse jongens de kamer binnen die bij hun hoorden. Zij zouden de volgende dag de twee bijdehante jongens vervangen, een feest dus!

De volgende regende het heel dag. Toen hebben we maar besloten om te gaan wassen, dit betekend heel onze koffer. Er kwam een lucht vanaf waar we niet zo vrolijk van werden. Al onze andere kamergenoten hadden hetzelfde idee waardoor er een soort van tenten kamp ontstond met waslijnen die verbonden waren aan onze bedden, of terwijl we moesten limbo dansend door de kamer heen. We hadden afgesproken om 's avonds met z'n allen uit eten te gaan bij Cheeky Monkeys, we hadden hiervan namelijk een voucher gekregen om gratis te kunnen eten. Omdat de rij zo vreselijk lang was, hebben we met z'n allen besloten om ergens anders te gaan eten. Uiteindelijk zijn we beland bij een eet cafe waar we heerlijke hamburgers gegeten hebben. Voor we naar binnen gingen bij het eet cafe, zijn we eerst met Stephanie al rennend naar huis gelopen omdat we zo nodig moesten plassen, dit ging er al gillend aan toe op straat omdat we echt heel nodig moesten plassen. Daarna hebben we nog Goon gehaald, dit is wijn in een 4 liter doos. Dit wordt door alle backpackers gedronken omdat dit het het meest betaalbaar is. Daarna hebben we heerlijk gegeten en vreselijk veel lol gehad! Aangekomen in onze kamer hadden we twee opties: uitgaan of chillen op onze kamer. We hadden voor het tweede gekozen omdat het al wat later was. En oh wat hebben we een gezellige avond gehad! We hebben zoveel gelachen met z'n allen, de tranen rolde over onze wangen. We hebben een drankspel gespeeld waarbij je diverse regels moest verzinnen, dit was te hilarisch voor woorden. Omdat we zo luidruchtig waren zijn we bijna het hostel uitgegooid want de buurman had een klacht ingediend (en dan te bedenken dat dit een partyhostel wordt genoemd). Al met al zijn we maar gaan slapen omdat we anders het hostel uit zouden worden gegooid! We willen even een shout out doen naar onze Nederlandse vrienden, super bedankt voor de geweldige tijd en we hopen jullie weer te zien in Brisbane!!

De volgende ochtend vertrokken we naar Surfers Paradise. Onze Nederlandse vrienden hebben ons uitgezwaaid om voor de laatste keer nog eens keihard te lachen om onze grote koffer, twee backpacks, parasol en onze koeltas. Na anderhalf uur rijden zijn we aangekomen in Surfers Paradise. In de bus kwamen we onze Deense vriend (Chris) tegen en hij verbleef ook in hetzelfde hostel als dat wij zaten. Toen we daar aankwamen was het heel erg bewolkt en hebben we met Chris rondgewandeld. Surfers Paradise is te vergelijken met Miami, er is een lange boulevard, veel hoge gebouwen en veel duren winkels en nachtclubs. s' Avonds zijn we naar een feestje gegaan van mensen die ook in het hostel verbleven. Het hostel is eigenlijk geen hostel te noemen omdat het meer iets weg had van een hotel, dus we hadden ook een lekker groot zwembad!

De volgende dag scheen gelukkig de zon weer! En zoals jullie kunnen bedenken zijn we natuurlijk naar het strand geweest! Omdat het wel een hele leuke stad is hebben we s'middags nog even lekker rondgewandeld. Het irritante is dat je constant wordt lastig gevallen door propers die je een ticket willen verkopen naar nachtclubs en seksclubs, dit hebben we natuurlijk niet gedaan.Toen we s'avonds in ons bed ons reisverhaal aan het schrijven waren zagen we opeens uit het raam onze Nederlandse vrienden Seth en Jan lopen met wie we naar het Lighthouse in Byron Bay zijn gegaan. s' Avonds zijn we het nachtleven van Surfers Paradise gaan verkennen. Allereerst werden we naar binnen gehaald bij club Liv. De binnenkant van deze club is te vergelijken met de clip van Justin Timberlake - Rock Your Body. Voor degene die deze clip niet kennen, kijk even op Youtube. Het was hilarisch om te zien wat voor mensen hier waren maar we zijn hier natuurlijk niet lang gebleven. Hierna zijn we nog naar een leuke bar geweest met een live band. Hier liepen alleen maar dronken oma's rond en ook hier hebben we weer dubbel gelegen van het lachen. Uiteindelijk een heel geslaagd avondje!

De volgende ochtend hebben we eerst een hostel geboekt in Brisbane en daarna zijn we lekker naar het strand geweest. Omdat we in de avond nog niet over de boulevard hadden gelopen leek het ons een leuk idee om dit deze avond te doen. Hier kregen we echt een heerlijk vakantie gevoel van! We konden toen eindelijk even de stress loslaten van het zoeken naar een baan in Brisbane, wat onze missie op dit moment is. En aangezien wij de volgende dag naar Brisbane zouden vertrekken kwam dit toch wel heel dichtbij.

We zitten nu momenteel in Brisbane opzoek naar werk en hopen dit snel te vinden. Een leuk vooruitzicht is dat we familie van Chayenne in 1 van deze dagen gaan bezoeken in Brisbane, hartstikke leuk!

We hebben van onze families en vrienden gehoord dat jullie aardig zijn ingesneeuwd in het koude Nederland, goodluck with that!! Haha

We hopen jullie snel goed nieuws te kunnen brengen vanuit Brisbane dat we een baantje hebben gevonden!

Hele dikke kus vanuit het warme Brisbane (35 graden ;) )

Chayen en Daan

1. Danielle:
    18 januari 2013
    wat een belevenis zeg heel veel plezier.
    gr.danielle,jaimy sem en menno
  2. Het jongste broertje!!:
    18 januari 2013
    Wat een verhalen weer dames Hahaha! Zo toebehoren hebben jullie het heel erg leuk, fijn hoor!! Geniet er van en spreek jullie snel op Skype en whatsapp. Een hele dikke kus van jullie broertje xxx
  3. Henk Kerklaan:
    18 januari 2013
    Ha diva's, jullie zijn ook echte hollanders he, eten alles als het maar gratis is, zelfs bloemen en planten. Het moet toch niet gekker gaan worden hoor. Ik hoop voor jullie maar dat er geen brandnetels in australie zijn. Veel plezier in Brisbane en succes met het zoeken naar een baantje. Graag weer snel een update van dit blog!
  4. Maaike:
    18 januari 2013
    Oh lieve meiden ! Wat hebben jullie het leuk zeg :) Bij elk verhaal lach ik me rot en ik zie ik het voor me... haha.. Let goed op elkaar! LIEFDEEEE XX Maaike
  5. Marja Kerklaan:
    18 januari 2013
    Heerlijk om te lezen dat jullie zoveel leuke dingen meemaken. Ik mis nog wel de foto waarop staat hoe jullie reizen, met 2 backpacks, grote koffer, parasol en koeltas. Backpacken nieuwe stijl haha. En dat allemaal in jullie korte broek, topje en op jullie haviana's!!! Wij kleden ons ook gepast op dit moment. Sjaals, handschoenen, dikke jassen en Uggs. En zo te zien zal het voorlopig nog wel zo blijven. Heel veel succes bij het zoeken naar een baan. Love and kisses!!!!
  6. Monique:
    Hee meiden,
    Stress? dat jullie daar ook last van hebben! Ik lees alleen maar feesten, drinken en eten. Geweldig hoor! veel succes bij het zoeken van een baantje.
    Dikke kus
  7. Astrid:
    18 januari 2013
    zo Dames een groot feest dus maar nu aan het werk hoop ik voor jullie !
    leuk dat jullie zoveel vrienden maken behalve die bijdehandjes dan haha .geluk bij het vinden van een job .dikke kus vanuit het koude kikkerlandje .en het was weer een top verslag! Xx Astrid
  8. Elly:
    Hallo lieve meiden,
    Heb ik gisteren had ik dus een berichtje achter gelaten via facebook op jullie site. Was echt goed geplaatst( haha echt gechecked) tot mijn stomme verbazing staat hij er niet op, dus dan maar weer een nieuwe reactie. Wat weer een leuk verhaal, jullie hebben toch weer heel wat mee gemaakt en jullie krijgen veel voor elkaar. Heel wat afgewandeld en dat op jullie havainas, deze zullen inmiddels wel versleten zijn. Inmiddels zijn jullie gearriveerd in Brisbane, wel wat anders, geen strand ........dat is even wennen. Maar nu zijn jullie op zoek naar een baantje, wij wensen jullie succes en duimen voor jullie dat het lukt. Heeel veel warme groetjes en een dikke kus uit het koude witte nederland.xxxx
  9. Henk Kerklaan:
    18 januari 2013
    Diva's, hier mijn tweede reaktie op jullie reisverslag. Ik vraag me toch sterk af of jullie ook "zo stoned als een garnaal" waren in dat hippie dorp. Jullie hebben het erover dat het hostel moeilijk te omschrijven was: kwam dat omdat jullie gezichtsveld soms een beetje troebel was? Jullie hebben beesten gezien die je nog nooit had gezien, roze olifantjes? Rare insecten spinnen, slangen, leguanen en salamanders, waren ze dan zo anders dan hier? Hysterische kalkoenen, waren dat niet gewoon mensen van het hostel die de lege borden op kwamen halen? Ik denk dat ik wel weet wat de oorzaak van dit alles is: die aboriginal heeft jullie natuurlijk paddo's laten eten, vandaar al die "vreemde" zaken! Is allemaal maar een geintje natuurlijk, maar je weet dat ik het niet kan laten. Geniet van jullie tijd en tot de volgende keer
  10. Miranda:
    18 januari 2013
    Wat een superleuke verhalen weer!!!! Blijven genieten hoor en we duimen voor een baantje oor jullie!!! Dikke kus van allemaalxxxx
  11. Christia:
    19 januari 2013
    zo meiden zoals ik jullie reisverhaal lees hebben jullie het helemaal geweldig en erg naar jullie zin ik kijk uit naar jullie volgende verhaal ik kijk iedere avond naar Bondi Rescue en ik zag van de week dat ze daar ontzettend last hadden van die kwallen nou veel plezier verder met jullie reis en uitkijken xxx
  12. Hannie:
    19 januari 2013
    hoi meiden wat een super leuk verhaal zou zo met jullie willen ruilen ik de warmte en jullie de kou ha ha ha.
    nee hoor genieten jullie maar lekker en veel succes bij zoeken van een baan.
    veel liefs en pas goed op jullie zelf dikke kus hannie
  13. De Bossche bollen:
    24 januari 2013
    Chayenne ,ik wist niet dat je zo'n feestbeest was en pas maar op dat je van al die drank geen beestjes gaat zien !!
    Sla alles goed op in je koppie wat je ziet want al dat moois wat jullie mogen aanschouwen daar zul je nog weleens aan terugdenken als je terug bent in dit kikkerland.
    Geniet van deze mooie en bijzondere tijd in je leven.
    Liefs uit Den Bosch
  14. Anita:
    25 januari 2013
    Hoi ladies,wat een geweldige verhalen weer ha ha, hoop dat jullie snel een leuke job vinden ,dat komt vast wel goed.
    de fotos zijn ook leuk .groetjes uit het koude besneeuwde kikkerlandje xxxanita
  15. Gert en Marry:
    30 januari 2013
    Hai meiden,

Wat een verhaal weer zeg, en leuk dat jullie ook veel nederlanders ontmoeten.
    Ben benieuwd wat voor baan het gaat worden.
    Maar bovenal moeten jullie genieten en zo te lezen doen jullie dat ook.

Dikke kus Gert en Marry
  16. Nico van den berg:
    10 februari 2013
    Hallo jonge meiden ;
    Ik volg jullie op mijn laptop. En ziet dat je beide plezier hebben. Ik heb nieuws, ben 40 jaar aan de zaak verbonden.
    Verder gaat het goed met mij.Je ouders +je Oma en Joop Bredius.a/s Vrijdag ga ik met wintersport vacantie.
    Ik wens jullie beide nog een prettige vacantie.
    De groeten van Nico.
  17. Petra Trumpi:
    10 februari 2013
    Het is hier 0 graden en het regent best vaak..dus jullie missen niks. Vandaag heb ik alles gelezen over jullie; erg leuk alleen die vieze beestjes lijkt me minder..Brrrr.