We LOVE Sydney!!

19 december 2012 - Surry Hills, Australië

Daar zijn we weer!!!

We vinden het harstikke leuk om al jullie reacties elke keer te lezen, super!!

We zullen beginnen met ons appartementenavontuur. Wat gaat daar ontzettend veel tijd in zitten. We zijn dinsdag naar het appartement bij Coogee Beach wezen kijken. We hoopte zo dat dit een leuk appartement zou zijn, omdat dit zo’n mooie locatie heeft. Helaas was dit een vreselijke teleurstelling toen de eigenaar de deur open deed. Wat een enge man! Daarnaast was er 1 eenpersoonsbed zonder matras in een extreem kleine kamer. Hij had zelfs niet eens een bank en moest op kussens zitten. We zijn zo snel mogelijk weggegaan en hebben niks meer van ons laten horen. De volgende dag hadden we een afspraak in Surry Hills, dit is vlakbij het centrum van Sydney. We werden hier met open armen ontvangen door een jongen (Jaime). Hij heeft ons het huis laten zien en het zag er super mooi uit! Het huis heeft een grote woonkamer,  een hele grote keuken, een badkamer in de buitenlucht en grote tuin. Daarnaast zijn er nog twee grote slaapkamers, waarvan 1 met een groot balkon. Hij vertelde ons dat wij geen huur hoefden te betalen, maar alleen af en toe hoefden te koken en wat biertjes voor ze te kopen. Jaime woont hier samen met nog iemand, Reece. Doordeweeks werkt hij hier 3,5 uur vandaan, dus hij is er alleen in het weekend. Nadat Jaime ons het huis had laten zien, vroeg hij ons om naar de bar te gaan met zijn buurman, Joe. Deze bar heette “The Norfolk”, een super gezellige bar met zelfs een binnentuin. We hebben een hele leuke avond gehad hier! We hadden de mogelijkheid om hier een week te couchsurfen.  We kunnen hier niet langer blijven omdat Jaime en Reece kerst vieren bij hun familie in Brisbane. We hadden ook een heel mooi appartement gevonden naast de Harbour Bridge, dit zou natuurlijk een geweldig uitzicht zijn met oud&nieuw. Helaas zijn wij niet uitgekozen om hier te verblijven. Omdat we maar een week kunnen verblijven bij Jaime en Reece zijn we nog lang niet klaar met ons appartementenavontuur.

Dan nog even een update van onze laatste dagen in het hostel. Zoals we al eerder gemeld hebben, is een hostel niet echt iets voor ons. Allereerst de vieze keuken waar ze met 50 man tegelijk aan het koken zijn. Jullie kunnen je wel voorstellen wat voor luchten daar vanaf komen, om maar niet te praten over de ranzige kookplaten en het servies (we hebben ons eigen bestek gekocht). De vieze lucht uit de keuken was zelfs bij ons in de slaapkamer op de 5e etage gedurende de hele dag te ruiken. Maar desondanks hebben we toch wat culinaire gerechten op tafel gezet, wel nadat we heel de boel hadden ontsmet. Rustig eten zat er ook niet in door alle oh oh cherso praktijken. Dit houdt in dat er meiden vreselijk ordinair met wijnflessen in hun handen en weinig bedekkende outfits de boel op stelten aan het zetten waren. Wij wisten dus niet hoe snel we weer naar onze kamer moesten. Aankomend in onze kamer (om de gezelligheid op te zoeken), konden we verwachten dat onze Koreaanse kamergenoot weer eens in zijn bed lag te stinken. Deze jongen lag namelijk dag en nacht in zijn bed. Onze 2 Israelische kamergenoten waren gelukkig wel iets spraakzamer, maar wel heel eng in de nachtelijke uren. Elke nacht zaten we zowat tegen het plafond aan van de schrik, wat een oergeluiden maakte 1 van deze jongens. Daarnaast praatte hij heel  veel in zijn slaap en konden wij onze nachtrust wel vergeten. Gelukkig konden we er samen keihard om lachen.
Het viel ons trouwens nog mee dat er geen van onze kamergenoten uit zijn dak is gegaan, wij hadden namelijk driekwart van zowel de slaapkamer als de badkamer in bezit. Alles zat onder de brood en koek kruimels omdat wij dit liever in onze kamer opaten dan in de gezamenlijke keuken. Naast de gezamenlijke keuken, was er ook een gezamenlijke tv-hoek. Helaas was hier niets van te verstaan door de schreeuwende mensen en de vreselijk harde muziek. Als je dacht dat je alles gehad had, lagen er ook een aantal mensen knock out op de grond waardoor er geen plek was om te zitten (hadden we nu maar een klein laptopje meegenomen). Het hostel organiseerde dagelijkse activiteiten zoals: de party-bus, BBQ, speed dating, gratis wijn en kaas en avonden naar barretjes. Na ons party bus avontuur, werden wij iedere dag door de activiteitenmanager achterna gezeten om weer mee te doen. Hier hadden wij natuurlijk helemaal geen behoefte meer aan na onze vreselijke ervaring. Om van de activiteitenmanager af te komen, zeiden we elke avond weer: “wat leuk, tuurlijk gaan we mee”.  Maar zoals jullie al kunnen raden, gingen wij nooit mee.

Dinsdag (Chayenne haar verjaardag) hadden we een afspraak voor het appartement bij de Harbour Bridge. Hierdoor konden we gelijk de Harbour Bridge en het Opera House bezoeken.  Na deze afspraak hadden we de bezichtiging in Coogee Beach (bij die engerd). Door onze appartementen zoektocht waren we helaas te laat om uiteten te gaan, alles was al gesloten. We hadden geen keus en zijn maar naar de supermarkt gegaan om een broodje kaas te halen. Nog voordat we de supermarkt bereikt hadden, kwam er een of andere gek naar ons toe om te vragen of we die avond met hem mee wilden gaan. Mooi niet dus! Na wat gegeten te hebben wilde we lekker gaan stappen in de Side bar. Helaas was het deze dag niet zo’n mooi weer, het heeft de hele dag geregend en niet zo zachtjes ook. Doordat het zo hard regende hadden we het geweldige idee om een taxi te nemen. Nadat we nog niet eens de hoek om waren, kwamen we erachter dat we geen portomonee bij ons hadden, oeps! Terwijl wij dit probeerde uit te leggen aan de taxichauffeur zat hij uitgebreidt aan de telefoon, hij bleef dus maar door rijden. Uiteindelijk na wat geschreeuw hoorde hij ons en heeft hij ons terug gebracht naar het hostel, hier zou hij blijven wachten. Wat niet is gebeurd. Al met al alsnog een leuke avond gehad!

Woensdag en donderdag was het schitterend weer en zijn we naar het strand geweest! Donderdagavond moesten we onze backpacken inpakken, weer een ellende dus. Maar de wonderen waren de wereld nog niet uit. Onze Israelische kamergenoten zouden de volgende dag verder gaan reizen en een van hun had een koffer in plaatst van een backpack. Aangezien hij dit erg onhandig vond en van plan was om de outback te bezoeken heeft hij een backpack gekocht. Hij zei dat hij de koffer weg zou gooien omdat deze toch niet heel stevig was. Hier grepen wij onze kans, we hebben namelijk zo ontzettend last van onze rug omdat onze backpack zo zwaar is. We waren nog vergeten te vertellen dat Chayenne voor de receptie in het hostel om was gevallen met haar backpack, gelukkig kon Daan haar nog optillen. Jullie kunnen dus begrijpen dat dit een grote opluchting was! Nu hebben we onze baggage wat meer verdeeld, onze backpacks zijn wat lichter en we hebben een koffer waar we de zware spullen in kunnen stoppen, GEWELDIG!!!!

Vrijdagochtend zijn we vroeg opgestaan om uit te checken. Wat waren we blij dat we weg konden uit het hostel. We hadden het idee om nog even naar onze grote vriendin van het hostel te gaan (die ons zou moeten helpen bij het zoeken naar een baan) om te vragen of ze ons nog kon helpen bij bepaalde dingen, maar ze was te druk om werk te zoeken voor ons en of we het even zelf wilde doen. We waren hier natuurlijk niet meer zo verbaasd over. Het enigste wat ze had geregeld was verkeerd gegaan, dit was een bankaccount aanmaken. Uiteindelijk zijn we zelf naar de bank gegaan om het zelf te regelen en het resultaat is er, want onze bankpassen zijn al binnen! (we hebben een knalroze creditcard;)). Daarnaast zijn we ook nog heel lang bezig geweest met zoeken naar werk, we hebben op vijf vacatures gereageerd. Doordat veel bedrijven dicht zijn tussen kerst en oud&nieuw (soms daarvoor ook al) hebben wij hier nog geen reactie op. We kunnen er wel vanuit gaan dat we pas vanaf het nieuwe jaar kunnen gaan werken.
Aan het eind van de middag zijn we met 1 koffer en 2 backpacks naar Surry Hills vertrokken. Bij aankomst deed Reece de deur open, hij was net terug gekomen van zijn werk. We voelden ons direct weer op ons gemak. Even later kwam Jaime thuis en zijn we met z’n vieren naar de supermarkt gegaan. Wij waren in de veronderstelling dat we avondeten zouden gaan kopen maar zij hadden een heel ander idee. Over het algemeen werd er alleen maar alcohol gekocht want het weekend was begonnen! Ze hebben ons thuis het drankje Pimm’s laten proeven, een typische E ngels zomerdrankje. Uiteindelijk zonder avondeten de deur uit dus. Ze hebben het uitgaansleven van Sydney aan ons laten zien, wat super gezellig was. We hebben een soort kroegentocht gedaan. We begonnen bij een hele grote bar, waar een hele grote binnentuin was en een live band. Hier zijn we een uurtje geweest om vervolgens naar iets heel anders te gaan. Van de buitenkant zag het eruit als een stripclub maar binnen was het heel knus en gezellig. Er mochten maar 100 mensen naar binnen dus we moesten heel even wachten voor we naar binnen konden. Hier zijn we een tijdje gebleven. Hierna zijn we naar een andere bar gegaan. Hier hadden ze een dumpling bar. Dit is, zoals de meeste kennen dim sum. Hier hebben we dus alsnog avond gegeten. En ja, we hebben wereldnieuws: Chayenne heeft garnalen gegeten! En ze vond het nog lekker ook. De zaken gaan dus vooruit ;) (Daan denkt dat ze Chayen ook nog aan de sushi krijgt). Jaime had ook nog “gezonde” cocktails besteld met groenten erin. Daan was ervan overtuigd dat het healty shakes waren en er geen alcohol in zat, dit was dus wel het geval. Hierna hebben we nog wat gedanst en zijn we uiteindelijk naar huis gegaan. Thuis aangekomen stond Reece, die al eerder weg gegaan was omdat hij zo moe was, op zijn kop te dansen, klom via het raam naar binnen en buiten en ging fietsend door het huis heen (hij was heel erg dronken). Oooh wat hebben we gelachen.

De volgende dag, nadat we onze roes uitgeslapen hadden, zijn we met Jaime en Reece op stap gegaan om Sydney te verkennen. Die dag zijn we naar twee stranden gegaan (Bronte Beach en Tamarama Beach). Het was helaas niet echt mooi weer, daarom zijn we niet lang op het strand gebleven. Reece had het idee om naar Watson Bay te gaan, dit is in Noord-Sydney. Hier hebben we het Sydney Harbour National Park bezocht, met een geweldig uitzicht over Sydney en de haven. We zijn daarna naar huis gegaan en hebben even een middagdutje gedaan. Na onze powernap zijn we samen boodschappen gaan doen om taco’s te maken. Na het eten zijn we naar een hele leuke bar in de stad gegaan. Hier bestelde we de hele avond kannen gevuld met cocktails, ze waren heerlijk;). Want ons op was gevallen was dat de heren bijna alles voor ons hebben betaald. Later op de avond zijn we naar Darling Harbour geweest, dit is de haven van Sydney. Ook hier zijn hele leuke uitgaansgelegenheden. Ze wilden ons zoveel laten zien dat ze zelfs 20 dollar entree per persoon hebben betaald voor ons allemaal om 1 drankje te kunnen drinken. Na wat gegeten te hebben bij de Hungry Jacks (Burger King) zijn we lekker gaan slapen.

Zondag zijn we naar Manly gegaan, dit is ook in Noord-Sydney. Hier kom je aan als je met de ferry vanuit Circular Quay (aan de andere kant van de brug) vertrekt. We hebben hier rondgelopen en geluncht. Daarna nog even naar het strand geweest maar ook die dag was het niet heel mooi weer. De mensen mochten de zee niet in, doordat het water zo ruig was. Omdat het water elke keer zo ruig is durven wij de zee niet in. We zullen wel een keer moeten aangezien Jaime en Reece ons willen leren surfen, dit wordt dus nog wat ;). S’avonds hebben we pannenkoeken gebakken voor de jongens. Ze stonden versteld en vonden het heerlijk! Daarna hebben een film gekeken (Dark Night Rises) en zijn we gaan slapen.

Maandag hebben we lekker uitgeslapen. Jaime en Reece waren aan het werk. Wij hadden het idee om het huis te gaan schoonmaken omdat we er zo’n bende van gemaakt hadden. Dit is ons aardig gelukt behalve het putje wat sinds vandaag verstopt is (nu nog steeds, wat een ellende!). Ook hebben we wasjes gedraaid, wat fijn een wasmachine!!  Die avond wilde we wat uitgebreider koken omdat we toch heel de dag thuis waren. We vertellen hier wel even bij dat er maar 1 kleine pan was om in te bakken. We moesten alles dus in fases doen. Al met al hebben we twee uur in de keuken staan zwoegen. Maar Jaime vond het heerlijk! S’avonds hebben we bij een Italiaanse ijssalon in de buurt het lekkerste ijs ooit gegeten!

Dinsdag was het prachtig weer en dit keer zijn we naar Coogee Beach gegaan. Voordat we naar het strand gingen, wilden we kijken welke sleutel we nodig hadden voor de voordeur. Na onszelf buitengesloten te hebben en we de deur niet meer open kregen met de huissleutel, besloten we om achterom te lopen en over het hek te klimmen (meer dan 2 meter hoog). Daan besloot deze taak op zich te nemen. Door een vuilnisbak voor het hek te plaatsen, is het gelukt om op het hek te klimmen. Nadat ze van het hek gesprongen was, lag heel haar voet open. Ondertussen zat de buurman te kijken vanuit zijn dakraam wat we aan het doen waren. Maar... we zijn we binnen gekomen!  Eerst hebben we Daan haar voet goed verbonden omdat we toch wel heel graag naar het strand toe wilden. S’avonds hadden we een bezichtiging van een appartement in Edgecliff. Dit ligt ten noorden van de stad. Na wat vertraagd te zijn aangekomen in het appartement, leek het net of we in de efteling beland waren (de enge versie van het sprookjesbos). Toen we binnen kwamen kregen we meteen commentaar dat we “iets”  te laat waren. Vervolgens liet hij het appartement  zien, waar heel veel mensen verbleven. Ook vertelde hij dat de kamer die beschikbaar was, al bezet was en dat we op de “bank” konden crashen. Wij kunnen jullie vertellen, dit was geen bank meer te noemen. Er was niks meer van over. Hij keek ons heel de tijd raar aan dus we hadden het al snel gehad met hem. Daarbij kwam nog eens dat we niet voor 3 weken konden blijven maar voor 2 dagen. Toen waren we er helemaal klaar mee. Chayenne zei dat we een smoes moesten bedenken om hier zo snel mogelijk weg te komen. We deden net of we gebeld werden door een andere couchsurfer waar we een afspraak mee zouden hebben die avond (hij wilde namelijk dat we wat bleven drinken met hem waar we totaal geen zin in hadden). Nadat we hem vroegen hoe we het beste in Surry Hills konden komen (we hadden hem verteld hier een afspraak te hebben met iemand, maar hier wonen we natuurlijk haha), gaf hij zijn telefoon met een site die geopend was zodat je een routebeschrijving kreeg. Na een minuut kwam hij aangelopen om te vragen of we in zijn berichten aan het kijken waren. Wat een kwal zeg! We zijn nog net niet rennend weg gegaan. Na onze ellendige bezichtiging, hadden we vreselijke honger (we hadden namelijk nog niets gegeten). We wilden een sandwich maken en Daan zou het brood roosteren. Toen de verbrandde boterhammen uit het rooster gesprongen kwamen, ging direct het brandalarm af. We schaamde ons dood. We slopen heel dat huis hier haha. Gelukkig ging het brandalarm vanzelf weer af. Hierna hebben we onze nagels gelakt en zijn we voor het eerst een keer vroeg naar bed gegaan.

Vandaag ging om half acht de wekker. We hadden namelijk om 9 uur een bezichtiging bij een appartement in Chippendale, een wijk in het centrum van Sydney. We waren wel redelijk positief hierover. Hier kunnen we terecht van 25 december tot 3 januari. We moeten dus nog iets zoeken van 22 december tot 25 december, maar stiekem hopen we heel graag dat we hier mogen blijven (we gaan het gewoon vragen). Omdat het vandaag niet zo mooi weer was, zijn we naar Bondi Junction geweest, een shopping mall. Daarna hebben we kerstinkopen gedaan en heel het huis versierd, nu hebben we eindelijk een beetje een kerstgevoel! En wat hadden we er vreselijk veel plezier in om alles te versieren, ook al is het niet met onze moeders, we hebben er toch van genoten!  Omdat het putje nog steeds verstopt is hebben we vandaag moet afwassen  in een heel klein wasbakje in de badkamer.

We willen jullie allemaal fijne kerstdagen wensen, geniet ervan! Wij gaan er ondanks dat we iedereen missen ook een mooie kerst van maken! Het is wel apart want ze hebben hier alleen eerste kerstdag, maar we creëren onze tweede kerstdag zelf wel haha. Kortom we hebben het harstikke naar ons zin hier in Sydney!!

Een hele dikke kus vanuit Australië!

Chayen & Daan

1. Chayenne en danielle:
    Lieve mensen,
    Morgen zullen we fotos erop zetten maar op dit moment zijn we heel erg moe!

Liefs,
    Daan en chayen
    X
  2. Marja Kerklaan:
    19 december 2012
    Oh. oh lieve meiden toch, wat maken jullie toch een hoop mee. Zit te schateren achter de laptop. Ik zie Chayenne al omvallen en Danielle als reddende engel er achter haha. We hadden het thuis al gezegd, straks val je om. Daan die dan haar voet bezeerd en Chayenne als zuster de voet van Danielle verbindt. De lamme helpt de blinde haha.
    Jullie geven wel een hele aparte draai aan backpacken, nog nooit gehoord dat een backpacker een koffer bij zich had. Daar zitten zeker het strijkijzer, hairstyler, fohn, hakken en nagellakjes in. Maar geweldig dat jullie het nu zo naar jullie zin hebben. Heerlijk om net even te hebben geskyped en jullie gezien te hebben en ook rondgeleid ben door het huis. Het ziet er inderdaad hartstikke leuk ui. Gezellig hoor al die kerstversieringen. Hoop voor jullie dat het lukt om nog even in dit huis te verblijven. Hele dikke kus van mij voor allebei
  3. Astrid:
    19 december 2012
    Hè stoere meiden ! Jeetje wat maken jullie dingen mee zeg en ook soms wel angstig hoor.
    fijne kerstdagen en let goed op elkaar .

Lieve groet Astrid n.b wij missen jullie hier ook op het werk xxxxx
  4. Astrid:
    19 december 2012
    Hee stoere meiden , jeetje wat maken jullie allemaal mee! Angstig en tegelijkertijd lachwekkende situaties .ik zie het voor me haha .
    Fijne kerstdagen in jullie zelf gemaakte kerstsfeer .
    Take care xxxxx Astrid
  5. Sander:
    19 december 2012
    Dat gedoe met die rugzakken die jullie te zwaar zijn, dat zet natuurlijk wel de nodige vraagtekens bij het zogenaamde "vrouwen zijn het sterkste geslacht", wetende dat toen er nog dienstplicht bestond de jongens van jullie leeftijd en vaak nog wat jonger met 40 kg op hun rug 40 km de nacht door konden lopen :) Maar, alle gekheid op een stokkie, ik verheug me nu al op het volgende verslag waar er door jullie uitgelegd gaat worden wie die zware koffer ging dragen en hoe dat dan in zijn werk ging en of die uiteindelijk dan maar op lokatie is achtergebleven :)

P.s. ik zie geen rekeningnummer, dus ik kan jullie nog geen kipfilets cadeau doen
  6. Ains:
    Hey meisjes,

Wat een geweldig verhaal weer! Zie het ook helemaal voor me hoe jullie reageren op die enge mannen daar. En Daan die op een hek balanceert, hahaha.
    Goed om te horen dat jullie toch een kerstgevoel hebben door de versiering :) Ik hoop echt voor jullie dat jullie mogen blijven! Voor die jongens toch hartstikke leuk, twee beauties in hun huis ;) Ik ben benieuwd naar jullie foto's!

Dikke kus voor jullie
  7. Elly:
    20 december 2012
    Hallo meiden, wat een verhalen ik lig helemaal in een deuk, Jullie hadden al het een en ander berteld maar als ik dit verhaal achter elkaar lees is het net een film. Ik zie het helemaal voor me. Ga maar snel vragen of jullie nog een paar dagen kunnen blijven, kook vanavond nog maar lekker voor, ze .ik ga nu slapen het is 01.45u. Hopelijk wordt het vandaag nog zonnig voor jullie . dikke kus voor beiden.xxx
  8. Henk Kerklaan:
    20 december 2012
    ha diva's, is een van mijn voorspellingen toch uit gekomen: dat je met je back-pack om zou gaan vallen!!! Geweldig. Jammer dat ik het niet gezien heb. Ik kan vanaf hier natuurlijk geen cijfer geven voor die val. Je had me trouwens dan wel met die gevonden koffer af kunnen voeren hoor. Als ik jullie was zou ik die koffer maar goed bewaren, stel dat een van jullie weer eens van een hek moet springen en daarbij zijn voet beschadigd heb je in ieder geval nog iets van vervoer. Nou ik ben weer benieuwd naar het volgende hoofdstuk van dit spannende feuilleton. Groeten van een thuisblijver!
  9. Christia:
    21 december 2012
    hoi meiden ik vind jullie echt dapper om deze reis te maken ik hoor natuurlijk de verhalen van je moeder maar toen ik hoorde dat jullie een reisblog hadden heb ik het gelijk aan de moeder gevraagd om het zelf allemaal ter lezen geweldig zoals jullie je daar redden in dat vreemde land nou meiden ik wens jullie hele fijne dagen en een geweldig 2013 en benieuwd naar jullie volgende verhaal en uitkijken daar
    groetjes xxxx christia
  10. Gert en Marry:
    23 december 2012
    Hai Daan en Chayen.

Wat hebben jullie al veel meegemaakt.
    Heb van mama inmiddels begrepen dat jullie daar kunnen blijven tot nieuwejaar.
    Kijk al weer uit naar jullie volgend verhaal.
    Geniet er van en hele fijne feestdagen.

Liefs Gert en Marry
  11. Hannie:
    23 december 2012
    Hoi ladys
    Wat een heerlijke verhalen Om te lezen super Dat jullie bij van die leuke jongens kunnen logeren .en maken jullie grappige dingen mee .
    Blijf er lekker van genieten Dat neemt niemand jullie meer af dikke lus en lekker genieten.xxxxx
  12. Monique:
    24 december 2012
    Hoi omgevallen en verwonde meiden! haha
    Jullie maken wat mee en zoals jullie het beschrijven staan wij er naast en bekijken alles. Wel fijn dat jullie de kerstdagen een fijn dak boven jullie hoofd hebben. Maak er saampies wat van , die kerstdagen. maar daar heb ik alle vertrouwen in.
    dikke knuf en dikke kus van ons. Peter, Monique, Kilian en Estelle
  13. Diny van den Berg:
    26 december 2012
    Hoi Danielle en Chayenne,
    In die korte periode dat jullie nu weg zijn hebben jullie al de nodige, spannende en enge dingen meegemaakt. Zo leer je wel en moet je wel improviseren. Wat dat betreft , moet je in dergelijke situaties wel op ekaar kunnen vertrouwen maar dat zit wel goed als ik dit lees. Jullie doen veel indrukken op en maken ontzettend veel mee en dat is een ontzettend rijke levenservaring. Ik hoop dat jullie goede kerstdagen hebt gehad en wens jullie alvast een voorspoedige jaarwisseling. Dat zal bijzonder zijn in een ander land, met andere tempe-raturen en het fantastische vooruitzicht van het vuurwerk. Let goed op elkaar en een prettige voortzetting van jullie trip.
    Lieve groet, Peter en Diny
  14. Petra Trumpi:
    10 februari 2013
    Ongelooflijk, wat jullie al hebben meegemaakt, erg grappig om te lezen! Jullie durven wel hoor! Veel plezier nog en pas goed op!