Finding our way in Sydney

10 december 2012 - Sydney, Australië

Hoi iedereen,

Eindelijk horen jullie weer wat van ons!! Iedereen bedankt voor de leuke en lieve reacties, doet ons goed!

Dinsdag 4 december vlogen we om 10.15 naar Sydney. We waren super enthousiast maar vonden het ook erg spannend. De vlucht was een lange zit, 14 uur. Ondanks het geweldige entertainmentsysteem in het vliegtuig begonnen we ons op een gegeven moment te vervelen. Het was heel raar om te zien dat na drie uur vliegen, de zon alweer onderging. Dit komt door het enorme tijdsverschil met Australië, dit is namelijk 10 uur verschil met Nederland en 7 uur met Dubai. Omdat we voor ons gevoel overdag vlogen, konden we ook niet slapen. Dit met als gevolg: een enorme jetlag. Aangekomen op het vliegveld in Sydney was het al 5 december. Door de tvserie border security waren we allebei een beetje gespannen om door de douane heen te komen. Er hingen overal borden met alle strenge regels voor het importeren van goederen. Daan had nog wat appels in haar tassen zitten dus die hebben we er maar uitgehaald. Hier staan namelijk boetes op van 60000 AUD, dit kunnen wij ons natuurlijk niet veroorloven. Uiteindelijk viel het allemaal wel mee, op een snuffelende hond na. In het vliegtuig moesten we een formulier invullen die we bij de douane af moesten geven. Toen we deze ingeleverd hadden bij de douane, mochten we op een wonderbaarlijke manier gelijk doorlopen. Onze backpacks en tassen werden niet eens gecontroleerd en ook naar ons visum werd niet gevraagd. Hierna volgde onze volgende missie: onze transfer naar het hostel vinden. Na een uur rond gewandeld te hebben op het vliegveld (met een enorme jetlag, dus niet de vrolijkste van allemaal;)) hebben we maar iemand van het vliegveld aangesproken. Niemand had ooit gehoord van de organisatie waar wij geboekt hadden, vreemd dus. Ondertussen nog meer prikkelbaar geworden, hebben we aan een conciërge gevraagd iemand te bellen. Met pijn en moeite is er uiteindelijk een transfer geregeld van het vliegveld naar het hostel.

Aangekomen in het hostel, vielen we in de volgende verbazing. Er werd ons verteld dat wij de volgende morgen om 10 uur weer moesten uitchecken terwijl wij 3 nachten geboekt hadden! Nu bleek dat er een fout gemaakt was en gelukkig heeft het hostel dit op kunnen lossen. Jullie kunnen natuurlijk wel begrijpen dat wij steeds vrolijker werden. Toen we aan het wachten waren in het hostel brak onze klomp helemaal: we zagen heel veel mensen met koffers lopen! Daar stonden we dan, met die ellendig zware backpack op onze rug. Het was die dag heel mooi weer in Sydney en hier wilden wij natuurlijk van genieten! Aangekomen in de kamer om onze backpack neer te leggen, schrokken we toch wel een beetje. Wat een kleine ruimte met zoveel bedden en zo weinig daglicht. We waren van plan om Sydney te gaan verkennen maar omdat we zo moe waren, kwamen we niet verder dan het dichtstbijzijnde park. Met de laatste energie die we nog hadden, zijn we wat boodschapjes gaan doen zodat we wat te eten hadden in het park. In de supermarkt kregen we de schrik van ons leven: voor een halfje brood, 4 plakjes kaas en een flesje cola moesten wij $16 AUD betalen. Dit is ongeveer 14 euro, de tranen sprongen in onze ogen. Het enigste wat wij dachten is: wij kunnen over 3 weken weer naar huis! In het park aangekomen, vielen we als een blok in slaap. Omdat we weg brandde in de zon, zijn we als aangebrande kreeften terug gegaan naar het hostel om daar verder te slapen. Na een aantal uur geslapen te hebben, heerlijk gedoucht te hebben en een overheerlijk maaltijd genuttigd te hebben (kaasbroodjes) zijn we naar de Side Bar gegaan. Dit was voor ons niet ver lopen aangezien dit hostel zich midden in het uitgaanscentrum bevindt. Na wat (wild) gedanst te hebben met een aantal engelse jongens en Daan haar sandaal gesloopt was zijn we redelijk op tijd naar ons hostel terug gegaan.

De volgende dag stond helemaal in het teken van dingen regelen. Allereerst vonden wij het heel belangrijk om onderdak te hebben met kerst en oud&nieuw, dit was dus onze eerste uitdaging. We hadden van iemand van het hostel vernomen dat er een website was waarop je alles over Sydney kan vinden, dus ook appartementen. Wij hebben ons hierop ingeschreven en kwamen erachter dat er ook banen aangeboden werden op deze website. We kregen eigenlijk meteen al reacties, de 1 wat serieuzer dan de ander. We hebben hiermee diverse afspraken gemaakt voor bezichtigingen. Het zijn vaak appartementen waarbij je bij iemand een kamer huurt. We hebben morgen (dinsdag 11 december) nog drie appartementen die we zullen bekijken.

Op deze tweede dag in Sydney moesten we ook nog achter het starterspakket aan, dat we van te voren geboekt hadden. Op twee dingen na hadden we niks van het pakket gekregen. Het was voor ons heel onduidelijk van wie (reisorganisatie of het hostel) wij de rest van het pakket zouden ontvangen. Uiteindelijk zijn we naar de receptie gegaan met onze papieren om te vragen of zij wisten of er een kantoor van de reisorganisatie in de buurt aanwezig was. Hierop kregen wij een heel verbaasde reactie van de receptiemedewerker omdat ook zij nog nooit van deze reisorganisatie gehoord had! Nu wisten wij helemaal niet meer hoe het in zijn werk zou gaan. Uiteindelijk zou er iemand het hostel de volgende dag met ons het pakket doornemen. Ze wist zelf niet zo goed waar ze het over had en hebben uiteindelijk alles zelf kunnen regelen. Na al het geregel hebben we weer een geweldig culinaire maaltijd op tafel gezet, jullie raden het al: een broodje kaas. Om een beetje te socializen en mensen te leren kennen in het hostel, hebben we ons laten overhalen om met een partybus mee te gaan. Op het moment dat de bus aan kwam rijden en alle dronken, gillende en asociale oh oh cherso mensen aan kwamen lopen, wilden wij meteen rechtsomkeer maken naar het hostel! Dit is natuurlijk totaal niks voor ons. Maargoed... we hebben ons niet laten kennen. In de bus was het niet toegestaan om te zitten want hoe harder de bus heen en weer ging, hoe beter. Gelukkig was de eerste stop al heel snel. De barren waar we stopten waren op zich wel erg leuk. We hebben er zelf maar wat van gemaakt. Al met al was het toch een leuke avond maar bij de laatste stop zijn we er toch maar tussenuit geglipt.

Vrijdag hebben we nog wat dingen geregeld. S' avonds hebben we onze eerste echte maaltijd gekookt: pasta. Wel zonder vlees want dat is hier niet te betalen. Een voorbeeld hiervan is kip: 2 stukjes kipfilet kost $15 AUD. Deze maaltijd hebben wij klaargemaakt in de meest ranzige keuken die wij ooit gezien hebben. Na alles ontsmet te hebben en onze eigen bestek gekocht te hebben, smaakte het alsnog heel goed. Daarna hebben we een rustig avondje gehad en hebben we film gekeken in de gezamenlijke zaal.

Zaterdag was onze eerste strand dag in Sydney! We zijn natuurlijk naar Bondi beach geweest (in de hoop gered te worden door een van de goed gespierde lifeguards;)). Daan is alleen de zee ingegaan, Chayen durfde niet. Voor Daan was het ook de laatste keer. Het is moeilijk om de zee weer uit te komen door de hele sterke stroming en de hoge golven. Na deze heerlijke dag zijn we terug gegaan naar het hostel en hebben weer een overheerlijk vegetarische pasta gegeten. Tijdens het eten hebben we nog wat nieuwe mensen leren kennen, onder andere een Maastrichtse jongen. Hiermee zijn we uiteindelijk nog een drankje gaan doen in een bar aan de overkant van de straat. Van onze kamergenoten hoeven we geen gezellig avondje te verwachten.. We deelde onze kamer namelijk met twee fransen meisjes die of helemaal niet praten of heel zachtjes fluisterde. Daarnaast hadden we een chinees die ook niet veel zei en als laatst een engelse jongen die heel de dag aan zijn geslachtsdeel zat te krabben. Sinds vandaag hebben we 4 nieuwe kamergenoten: 2 uit Israël (je weet wel met een baard en sandalen), koreaan (definitly gay) en 1 jongen die voor ons nog onbekend is. Deze vier jongens praten gelukkig wel wat meer!

Zondag hadden we onze eerst bezichtiging van een appartement dat dicht bij Bondi Beach zou liggen. Helaas was dit niet het geval en lag het heel erg afgelegen. Het appartement op zich was heel mooi. Omdat we nog een appartement op het oog hadden, dat redelijk in de buurt zou liggen, zijn we gaan lopen. We hadden ons een klein beetje vergist in de afstand maar omdat chayen zo georiënteerd is hebben we toch het appartement kunnen vinden. Het was alleen balen dat de eigenaar er niet was. De locatie van dit appartement was geweldig: het lag direct aan Coogee Beach. Na heuvel op en heuvel af te hebben gelopen, vetrokken we met spierpijn naar huis. Omdat we erg laat thuis waren, hebben we snel een eitje gebakken als avondeten. Daarna zijn we naar onze kamer gegaan om een hilarische chatsessie met onze ouders en broers te hebben! Wat hebben we vreselijk veel gelachen!

Maandagochtend hadden we nog een bezichtiging maar omdat we onderweg verdwaald waren zijn we maar terug gegaan naar het hostel. Om 12 uur was chayenne jarig en hebben we dit gevierd met cadeautjes, muffins en fanta lemon, kortom een goede combinatie!

Morgen hebben we drie bezichtigingen. Daarna gaan we natuurlijk Chayenne haar verjaardag vieren!! Lekker uiteten en stappen!!

Onze planning voor de rest van deze week is ons appartement uiteindelijk vinden en opzoek naar een baantje.
Ook hopen we dat het weer wat beter wordt de aankomende dagen, want de afgelopen dagen was het heel bewolkt en veel regen.

Jullie horen snel weer van ons!!
Een hele dikke kus en liefs uit Sydney

X Daan en Chayen

1. Henk Kerklaan:
    Chayenne,

gefeliciteerd met je 23e verjaardag. dat je maar een grote meid mag worden! groeten, je Vader
  2. Conny Schram:
    10 december 2012
    Vanaf deze kant van de aardbol... gefeliciteerd met je verjaardag Chayenne!
    Groetjes, Conny
  3. Miranda:
    10 december 2012
    Hey lieve nicht, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Dikke kus van ons!!

Hoop voor jullie dat jullie snel een appartement vinden.....
  4. Sander:
    Hey Chayenne,

gefeliciteerd met je verjaardag. Als je, je bankrekeningnummer doorgeeft, stort ik als verjaardagscadeautje AUD 15,- zodat je daar twee kipfiletjes van kunt kopen :)

Groetjes
    Sander
  5. Astrid:
    10 december 2012
    Mooi verhaal weer ! Jullie maken leuke dingen mee en op naar het volgende verhaal .veel plezier xxxxx
  6. Esther:
    10 december 2012
    Hoi lieverd,hier dan ook nog even.Van harte gefeliciteerd en een hele fijne dag!!!Geniet ervan.Groetjes van ons xxx
  7. Marja Kerklaan:
    10 december 2012
    Hoi lieve meiden, Wat is het een rare dag vandaag. Bel ik om 14.00 uur met mijn jarige dochter terwijl haar broer morgen pas jarig is. Toch byzonder, een tweeling toe niet op de zelfde dag jarig is. Morgen zal ook weer een rare dag zijn. We voelen ons allemaal niet compleet. Wat hebben jullie weer een leuk verslag geschreven. Ik zie jullie al helemaal voor me haha. En tot nu toe is het heerlijk om te appen en te skypen. En in ons groepsgesprek met beide ouders en broers zijn we een big family. Heel veel plezier morgen. Ben in gedachten bij jullie. Dikke kus
  8. Anita:
    10 december 2012
    Hoi chayenne.hele fijne verjaardag,je zal wel even moeten slikken zonder je pa en ma en broertje.
    liefs van ons,groeten xx
    ed en anita
  9. Elly:
    10 december 2012
    Hallo lieve meiden, wat een verhaal weer prachtig, alleen de start was wel minder.wij zijn natuurlijk al op de hoogte van de zaken......................lang leve de app. en skype.
    Ja, en dan onze groepsapp, haha dat is toch wel grappig om zo met elkaar te kletsen, alsof je met zijn allen in een huis zit. Inderdaad zoals Mar zegt een big family.
    Ja Chayenne, is best wel vreemd voor jou en natuurlijk voor Jaimy om apart jullie verjaardag te vieren, haha jij bent al het feesten en Jaimy ligt nog lekker te slapen en viert het straks.
    Denk aan jullie en spreek elkaar misschien straks via skype.
    Dikke knuffel love you xxxx
  10. De Bossche bollen:
    11 december 2012
    Lieve Chayenne hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
    Voor het eerst geen kaart naar Rotterdam.
    En natuurlijk ook gefeliciteerd met je broer.
    Leuk weer wat te lezen van je veel plezier samen.
    Liefs Hans Mieke en de kids
  11. Monique:
    16 december 2012
    Hee meiden,
    Blijf natuurlijk door beide moeders goed op de hoogte! Vond het heel bijzonder om jullie gisteravond, voor jullie s'ochtends vroeg, via skype te zien. Echt geweldig. Dikke knuffel