Dubai it is!! - Een indrukwekkend begin van onze reis

1 december 2012 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Hoi iedereen,

Onze reis is begonnen!!!!
Dinsdag was het dan zover. Om half 10 s'ochtends zijn we met heel veel vrienden en familie naar Schiphol vertrokken. We hebben tijdens het afscheid heel veel gelachen maar er is natuurlijk ook een traantje gelaten. Toen we uiteindelijk afscheid hadden genomen van iedereen, kwamen we bij de douane de jackson 5 tegen, wat een feest haha en het bleek nog dat ze bij ons in het vliegtuig zaten ook (maar dan wel in de business class natuurlijk). Toen we bij de gate kwamen, zagen we het ongelooflijk grote toestel van Emirates staan. Zo mooi als van buiten, was het ook van binnen: van een luxe entertainment systeem tot aan een 3 gangen menu. Na het heerlijke menu en de vele films vloog de vlucht voorbij! Kortom voor ons gevoel waren we al snel in Dubai!

Op het vliegveld van Dubai hebben we heel lang moeten wachten bij de douane... We scheten alweer zeven kleuren omdat we ineens dachten: "we moesten ons visum toch op het vliegveld kopen?" Aangezien we ons niet zo goed voorbereid hadden door tijdsnood, waren we weer van niets op de hoogte haha maar gelukkig is alles goed gekomen ;)
Het begon allemaal alweer gezellig op het vliegveld, alle mannen zaten ons aan te staren en de douane man noemde ons zelfs darling haha. Toen we uiteindelijk onze backpack opgehaald hadden (wat heel snel ging), begon het volgende avontuur: onze chauffeur vinden. Daar stonden ze hoor, allemaal op een rijtje (een stuk of 40 mannen allemaal naar ons te kijken en te zwaaien). Uiteindelijk zagen we  een man met een bordje met daniella van den berg staan, dit moest wel voor ons zijn. Vervolgens werden onze backpacks en andere tassen gedragen en werden we begeleid naar onze limo: een hele luxe bmw. We begonnen onze reis dus in stijl ;)

Aangekomen in ons hotel waren we wat minder enthousiast... Wat een vreselijk ranzig hotel! Het eerste wat we gedaan hebben toen we onze kamer gezien hadden,  was er gelijk weer uitlopen! Er lagen overal bossen haren op de grond, de lakens waren vies en uit de kraan kwam bruin water! We zijn direct naar de receptie gegaan en hebben even heel duidelijk gemaakt dat we hier niet van gediend zijn! Als goedmaker hebben we stiekem (van de schoonmaker) gratis wifi voor een week gekregen.

Onze eerste dag in Dubai
De eerste dag zijn we samen lekker op pad gegaan om Dubai te verkennen. We hadden op weeronline gezien dat het niet zo heel mooi weer zou worden. We hadden een kaart van Dubai bij de receptie gehaald  en zijn met de metro door Dubai gaan reizen. Allereerst zijn we naar de Emirate Towers geweest. Toen zijn we met de metro verder gegaan naar de Dubai Mall, de grootste shopping mall van de hele wereld. We konden natuurlijk niet lekker shoppen zoals we dat in Nederland doen want zoals jullie weten reizen wij met een niet al te grote backpack haha, dus dit was een lichtelijke kwelling. Maar de indrukwekkende mall was op zich al heel mooi om te zien met onder andere een heel groot aquarium en een ijsbaan. Omdat het in eerste instantie niet de bedoeling was om naar de shopping mall te gaan, waren wij hier ook niet echt op gekleed, we hadden namelijk een spijker short aan. Voor we de shopping mall binnen gingen zei Daan nog: " oeps volgens mij zijn we hier niet echt op gekleed". Na een kwartier daar binnen gelopen te hebben en we door heel veel mensen aangestaard werden, liepen we tegen een info desk aan waar met koeien letters op stond dat het niet gewenst is om met een korte broek en blote schouders te lopen in de mall haha. We hebben ervoor gekozen om deze regels te verbreken aangezien we toch niet meer van outfit konden wisselen. We hebben nog even boodschapjes gedaan en zijn terug gegaan naar ons hotel.

De volgende dag hadden we onze wekker gezet zodat we nog meer van Dubai konden zien, want ook vandaag was er geen mooi weer voorspeld... En dat hebben we gemerkt! We hadden op de kaart opgezocht hoe we naar het palmeiland konden gaan. Dit bleek uiteindelijk veel verder dan gedacht. We waren bij een metrostation uitgestapt en zouden eigenlijk nog een klein stukje moeten lopen ( in onze beleving). Omdat we niet meer wisten waar we heen moesten hebben we een hulplijn ingeschakeld: een beveiliger. Deze keek ons aan alsof hij moest poepen op het moment dat wij hem aanspraken. Hij wist zelf de weg ook niet, dus zijn we maar verder gaan lopen. Na 5 minuten lopen, kwamen we op het geweldige idee om een resort op te lopen, ondanks de verboden toegang borden. We werden als snel aangesproken door een beveiliger van het resort en vroeg ons waar we heen moesten. We vertelden dat we opzoek waren naar het palmeiland, waarop hij antwoordde met een vrouwenstem: "to thaaaa beachhhh"? We hadden de grootste lol, maar deze meneer heeft ons uiteindelijk wel de weg gewezen. Het was niet zo lang lopen volgens hem. WEL dus!! We zijn eerst bij een klein afgelegen strandje terecht gekomen, waar het World Champion Skydiving bezig was. We hoopte dat er een bus was of taxi die ons naar het palmeiland konden brengen, maar helaas we hadden pech. We hadden het idee om de snelweg maar te gaan volgen in de veronderstelling dat we borden tegen zouden komen, dit was ook zo. Tijdens onze wandeling werd er rijkelijk getoeterd naar ons. Na ongeveer een uur langs de snelweg gestrompeld te hebben op onze slippers kwamen we een volgend resort tegen, met ook hier verboden toegang borden. Zo eigenwijs als we zijn liepen wij gewoon naar binnen, met als gevolg aangevallen te worden door 5 pauwen. We zijn gillend weggerend en ja hoor daar kwam het verlossende bord: Jumeirah Palm Island. Yesss het palmeiland was in zicht. Op het moment dat we ook maar met 1 voet het eiland hadden aangeraakt begon het keihard te regenen en te onweren. We scheten 7 kleuren en zijn als een gek naar een metrostation gerend, wat dicht bleek te zijn. Ondertussen was Daan totaal in paniek rondjes aan het rennen met haar handen voor haar oren. Na een half uur onder de brug te hebben gestaan, zijn we half doorweekt voor een taxi gesprongen. Deze heeft ons naar een metrostation gebracht die wel open was. Omdat het zo slecht weer was zijn we naar een andere shoppingmall gegaan: Emirates Mall, hier was zelfs een skihal binnen. We hadden zelf het doel om een lange rok en een hoofddoek te kopen, aangezien we de volgende dag de Jumeirah Moskee wilden bezoeken. We hadden zo'n honger van al het gewandel dat we hadden besloten om bij de Mac Donalds te gaan eten. We hadden een medium menu besteld maar het leek net een XXL menu. Na aardig ons best gedaan te hebben zijn we naar het hotel gegaan.
Bij het hotel aangekomen waren we helemaal kapot! Toen we lekker op ons bed neer wilden ploffen, bleek dat onze kamer alweer niet schoongemaakt was, dit betekend dus ook geen schone handdoeken. Dit was al de 2e dag dat er niet was schoongemaakt! We zijn direct naar de receptie gegaan en hebben op een nette maar toch duidelijke manier laten blijken dat we dit niet op prijs stellen! Het enigste wat ze konden uitbrengen was: sarry sarry sarry. Uiteindelijk is heel de kamer schoongemaakt en konden we lekker gaan slapen met als voornemen vroeg op te staan om de Jumeirah Moskee te bezoeken.
Het idee was om rond 9 uur te vertrekken richting de moskee, aangezien er om 10 uur een rondleiding zou beginnen. Helaas waren we wat vertraagd waardoor we pas om half 10 de deur uit gingen en te laat waren voor de rondleiding door de moskee, voor niks dus een lang rok en een hoofddoek gekocht haha. We hadden onze strandspullen al meegenomen omdat we graag naar Jumeirah beach wilden gaan. Na een uur op het strand gelegen te hebben, trok de lucht helemaal dicht. Weer konden we niet van de zon genieten en zijn we alweer naar de Dubai mall geweest. Toen we bij de Dubai mall aankwamen scheen de zon weer en zijn we lekker bij de Dubai fountain gaan zitten! Hier hebben we heerlijk op een bankje gezeten en mensen bekeken. God... Wat zullen die vrouwen het warm hebben met die dikke zwarte burka's aan waarbij je niet eens hun ogen ziet! Dan heb je ook nog van die gekken die stiekem foto's van ons gaan maken en denken dat wij dat niet doorhebben... Nou we hebben onze middelvinger recht in z'n lens opgestoken want daar zijn we natuurlijk niet van gediend haha.
Na wat boodschappen gedaan te hebben zijn we naar het hotel gegaan.

Morgen hebben we een dagje strand op de planning (hopelijk is het dan wel mooi weer). Ook willen we graag bij de Dubai fountain een lekker hapje gaan eten en daarna een drankje doen. Maandag gaan we naar het grootste gebouw van de wereld: Burj khalifa. Hier gaan we op de 124e verdieping over heel Dubai heenkijken, echt super vet!! Dinsdag is het alweer tijd om naar Sydney te vliegen. We vliegen al om 10.15, dat wordt dus een vroegertje!

Nog even een opsomming van dingen die ons op zijn gevallen in Dubai:
• De enorm hoge gebouwen en moderne metro's;
• Overal zijn bouwputten wat soms de mooie, indrukwekkende gebouwen te niet doet;
• De enorme shopping malls met de over de top attracties;
• Heel veel verschillende nationaliteiten, je ziet hier ook heel veel chinezen. We vragen ons bijna af welke mensen echt uit Dubai komen;
• Daarentegen ruik je toch wel welke mensen er echt uit Dubai komen... God wat ruiken die mensen, dit is onbeschrijfelijk. De metro's hebben volop airco maar toch helemaal vergeven met die vieze lucht;
• Er wordt heel erg onderscheid gemaakt tussen mannen en vrouwen. In de bus en in de metro, zijn er aparte gedeelten waar vrouwen moeten zitten. Je ziet ook weinig vrouwen die tussen de mannen gaan staan in het openbaar vervoer;
• Burka's: de enorme hoeveelheid vrouwen die met een burka aanlopen en waarbij je niet eens hun ogen kunt zien. Daarnaast zie je wel hun man en kinderen ernaast lopen in hun zwemkleding, kijkend naar andere vrouwen... Echt bizar!
• Alcohol is ECHT taboe hier! Het is nergens te krijgen, zelfs niet restaurantjes, dus een gezellig wijntje zit er niet in.
• Voor de vrouwen is Dubai "heaven" om te shoppen!

We willen iedereen heel erg bedanken voor de lieve berichtjes! Jullie horen snel weer wat van ons als we in Sydney zijn.

Liefs en een dikke kus,
Daan en Chayen

P.S. We hebben helaas nog geen omschrijving bij de foto's kunnen zetten omdat we alles via onze telefoon moeten doen.

1. Miranda:
    1 december 2012
    Ziet er goed uit meiden!!!! Geniet er lekker van xxx van ons!!!!
  2. Ron:
    1 december 2012
    Leuk geschreven stukje! Net weg uit Nederland en nu al aparte dingen meegemaakt, waar je later hard om moet lachen! Kijk al uit naar het volgende verhaal. Groetjes en veel plezier nog daar!
  3. Hannie:
    1 december 2012
    hoi leuk om te lezen wat jullie daar allemaal mee maken super hoor heerlijk genieten !!! liefs hanniexx
  4. Menno:
    Hoi,

Ziet er mooi uit zeg daar!
    Enjoy!
  5. Marja Kerklaan:
    2 december 2012
    Hoi lieve meiden, wat een geweldige verhalen zeg. Jullie hebben in 2 dagen al zoveel meegemaakt. Ik hoor jullie al mopperen toen jullie zo ver naar Palm Island moesten lopen op jullie havianna teenslippertjes. Maar wat zullen jullie ook een plezier hebben en steeds in een lachstuip schieten. Jammer dat de kamer niet schoon was, maar het goede nieuws daarvan is dat jullie nu gratis wifi hebben haha. Vind het heerlijk om iedere avond even te whats appen nu het nog kan.
    Lekker genieten hoor lieve meisjes. Lieve knuffel van mij en papa xxxx
  6. Monique:
    Hoi kanjers,
    Nog maar een paar dagen op reis en nu al zoveel beleefd. haha. Ik zie jullie bij alle situaties al helemaal voor me. Alleen wel uitkijken dat jullie dinsdag niet te laat zijn voor het vliegtuig. Ben benieuwd hoe jullie boven in de Burj khalifa het gaan ervaren. Wauw.
    dikke knuf, Monique en de rest.
  7. Bjorn:
    Lieve zusjes!!

Wat een avonturen hebben jullie al mee gemaakt. Wel jammer dat weer daar tegen zit. Hahah ik zie het al helemaal voor me Daan en onweer geweldig. Prachtig verhaal!

Ik wacht met smart op jullie volgende avonturen in Sydney!

Groetjes en kusjes,

jullie Brada
  8. Conny Schram:
    2 december 2012
    Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken op jullie reis. Kijk al weer uit naar het volgende verhaal. Heel veel plezier!
    Groetjes, Conny
  9. Elly:
    2 december 2012
    Hallo lieve meiden, oh oh wat een verhalen. Ik zit hier bij oma en Joop .... Ik heb ze het allemaal laten lezen oma vind het geweldig hoe jullie dit allemaal beschrijven . Ze zei wel dat jullie op moeten passen. Haha dat snap je wel. Maar wat hebben jullie in zo' n korte tijd al wat meegemaakt . Dat wordt alleen maar meer de komende tijd , echt leuk. En dan die Daan met het onweer, thuis zit ze dan op de trap haha. Hopelijk is het vandaag beter weer en kunnen jullie nog even relaxen op het strand. Zorg dat je dinsdag op tijd wakker wordt
  10. Elly:
    2 december 2012
    Haha mijn reactie is niet compleet , een dikke kus van oma en uiteraard een dikke knuffel en kus van mij en papa xxxxxxx tot vanavond misschien even wattsapp
  11. J.Bredius:
    2 december 2012
    Hallo Danielle & Chayen Van daag zijn Ma & Pa bij Jo geweest en laten zien wat je gestuurt heb, leuk dat wij konden zien en lezen.We hebben wel gelachen oven de 7 scheten (nooit van gehoord) We wensen je met je vriendin gezondheid en wijsheid op de vacantie.Hartelijke groete van Oma & Jo en een dikke kus
  12. Astrid:
    2 december 2012
    Hoi Meiden , wat een verhaal ! een hele anders wereld hè !
    indrukwekkend en heel dapper van jullie want wie wordt nu aangevallen door 5 pauwen haha .
    komt vast dat jullie er mooi uit zien ,ze waren vast jaloers .
    Op naar het vervolg verslag ,geniet ervan dikke knuffel Astrid
  13. Remon Vredebregt:
    3 december 2012
    Hoi wereldverkenners.. heb me kapot gelachen zoals ik het zo voor me zie haha ha.. #PaniekInDubai. Zou zomaar de nieuwe Oerlemans film kunnen worden. Groetjes en ben benieuwd naar het volgende verslag =)
  14. Jessica:
    3 december 2012
    Hej lieve meiden! Wat hebben jullie al veel meegemaakt in korte tijd!! Prachtig die verhalen om te lezen!... Heelveel plezier nog & geniet!! Ben benieuwd naar het volgende verhaal..

Dikke kus x Jess
  15. Ains:
    Hoi meisjes!
    My god echt alleen jullie kunnen zoveel meemaken in een korte tijd haha.
    Veel plezier in de Burj Kalifa vandaag en een goede, veilige vlucht morgen naar 'Down under'.
    Dikke kus!
  16. Lita:
    3 december 2012
    Lieve meiden, zo kort nog maar onderweg en al veel avontuur.... Maar geheel in jullie stijl , goede oplossing geregeld... Twee meiden die niet voor kleintje vervaard zijn hahaha.... Voor morgen goede vlucht naar ""down under"" ben benieuwd naar de volgende belevenissen van jullie....dikke X
  17. Joke regoord:
    3 december 2012
    Hoi hebben jullie weer nieuwe dingen ontdekt
  18. Gerda Boudewijns:
    4 december 2012
    heeeeeel veeeel plezier ,maar dat gaat zo te zien wel lukken
  19. Anita:
    8 december 2012
    Hoi lieve meiden, wat een leuke verhalen. jullie maken zo aardig wat mee zeg. leuk dat jullie ons zo op de hoogte houden van alles. Ik blijf jullie volgen. Liefs Ed en Anita xx