Twee laatste mooie dagen in Dubai!

3 december 2012 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Hoi iedereen!!

Allereerst willen we jullie weer bedanken voor de leuke en lieve reacties!!

Hier nog even een korte update van onze belevingen in Dubai. Gisteren zijn we heerlijk een dagje naar het strand geweest, het was de hele dag schitterend weer! We hebben wel weer vreselijk gelachen op het strand. We waren onder andere erg verbaasd toen er een aantal vrouwen met burka het strand op kwamen lopen. Maar nou is dat opzich nog niet zo heel schokkend totdat deze dames met burka's en al de zee in sprongen. We konden het natuurlijk niet laten om hier een foto van te maken;) Vervolgens kwamen er een groep jongens die zo rechtstreeks naar een inrichting konden. Jeetje wat waren die irritant zeg, volgens ons hadden ze nog nooit twee blonde vrouwen gezien. Dus werden we van top tot teen bekeken en beschoten door voetballen. Goed.. Hierna zijn we lekker naar ons hotel gegaan en hebben we ons lekker opgefrist voor een heerlijk avondje uit in Dubai. En dat was ook zo, wat een top avond!! Het was heel erg druk want het was National Day (een feestdag). We hadden geluk dat er bij een Italiaans restaurant nog een plekje voor ons vrij was. Dit restaurant bevond zich aan de Dubai Fountain, echt een schitterende locatie. We werden verrast door verschillende optredens en om het half uur was er een super mooie watershow te zien. Het was echt een bijzonder moment! Tijdens het eten wilde we een lekker wijntje bestellen maar toen wij dat vroegen aan de ober begon hij spontaan te lachen: er wordt dus nergens alcohol geschonken in Dubai, behalve in luxe hotels. Dus toen hebben we maar een non-alcoholische cocktail genomen, ook erg lekker ;) Na het eten en het drankje wilde we terug naar het hotel. We wilde met de bus en daarna de metro pakken. Aangekomen met de bus bij de metro, wat al een ellendige rit was (door gaten in de weg, spugende baby's en mensen die grapjes over ons aan het maken waren) was het metrostation al dicht. Daar stonden we dan op onze hakken, met geen taxi te bekennen. Gelukkig had 1 van ons het geweldige idee om met de bus terug te gaan naar de mall, om daar maar een taxi te pakken. Rennend op onze hakken hadden we gelukkig de bus gehaald, er was alleen wel een klein probleempje: onze chipkaart voor de bus was leeg, oepsss.. We zagen maar 1 oplossing: illegaal de bus in!! Met gevaar voor het riskeren van een gevangenisstraf hebben we deze busreis overleefd en zijn we veilig en wel de taxi in gestapt en voor het hotel afgezet!

Vandaag was onze laatste dag in Dubai. Voor de zoveelste keer zijn we door onze wekker heen geslapen (als we dat morgenochtend maar niet doen ;). Toen we uiteindelijk op waren gestaan zijn we lekker naar het strand gegaan. Daar hebben we nog lekker anderhalf uur gelegen, dit keer zonder rare fratsen. Om 3 uur zouden we naar de top gaan van de Burj Khalifa! Dit was een geweldige ervaring. Vanaf de 124e verdieping konden we over heel Dubai heen kijken. De Burj Khalifa is 828 meter, aardig hoog dus. Het was al een hele beleving om boven te komen. Met een supersonische lift werden we afgeschoten haha. Voor we het wisten waren we boven (minder dan een minuut). We hebben heel veel foto's gemaakt van het prachtige uitzicht. Hierna zijn we weer naar het hotel gegaan om onze backpack in te pakken, online in te checken en op te ruimen (het was een vreselijke bende in onze hotelkamer). Het inpakken van onze backpack was natuurlijk weer een kunst, maar alles zit er nu in!

Morgenochtend om 10.15 vliegen we naar Sydney! Ons vluchtnummer is: EK412. Om 06.45 worden we hopelijk opgehaald door een taxi (dit heeft de man van de receptie beloofd, maar hij beloofd wel vaker wat).

Zodra we wifi hebben in Sydney zullen we jullie op de hoogte houden van onze reis!

Tot snel weer!!!

Liefs en dikke kus,
Chayen en Daan
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Esther:
    3 december 2012
    Wat fijn dat jullie de laatste twee dagen mooi weer hadden en het zo fijn hebben gehad.
    We wensen jullie een hele goede vlucht morgen en vooral blijven genieten in Sidney.
    Liefs en een dikke kus van Peet Es en Quinty xxxxxxx
  2. Hannie:
    3 december 2012
    hoi hoi dames wat een leuk verhaal wat een maf gezicht die lui met al kleren in zee gedver ,jullie lagen zeker in een deuk .
    Een goeie reis toegewenst en pas goed op jullie zelf .
    liefs en een dikke kus hannie
  3. Marja Kerklaan:
    3 december 2012
    Tjonge jonge zeg wat maken jullie toch veel mee. Zie jullie al rennen op jullie torenhoge hakken haha. Leuk dat jullie de foto's er gelijk bij zetten dan krijgen wij ook een idee van wat jullie allemaal zien. Het eerste deel van jullie reis is in ieder geval al zeer geslaagd geweest met al jullie belevenissen en ervaringen. Hoop snel weer wat van jullie te horen. Lieve knuffels van mij
  4. Miranda:
    3 december 2012
    Wat een leuke foto's weer en leuk verslag!!!! Morgen op tijd op en weer aan een nieuw avontuur beginnen.... Een goede vlucht en veel plezier in Sydney!!! Tot aps en dikke kussssss van allemaal
  5. Het jongste broertje!!:
    Hallo lieve schatten!
    Wat een verhalen weer haha! Zie jullie al helemaal rennen en vliegen op jullie hakken om die bus te halen! Wel echt heel leuk wat jullie allemaal meemaken in zo'n korte tijd.
    Ik kijk nu al uit naar jullie volgende verhaal.
    Voor morgen alvast een fijne vlucht en hoop jullie snel weer te spreken!

Dikke kus!!
  6. Henk Kerklaan:
    3 december 2012
    hoi dames, wat een leuke verhalen en foto's. Wat een rare zwarte walvissen hebben ze daar zeg? Kwamen die zomaar uit de zee gesprongen? Zal ook wel erg gestonken hebben!! Nou een goede vlucht morgen en probeer je niet te verslapen, anders moet je daar langer blijven met het risico op nog meer walvissen!
    Groetjes, Henk
  7. Anne:
    Hoooi meiden!!!
    Heb net even alle verhalen gelezen, hahaha echt super leuk allemaal!!! Jullie zijn zeker wel blij om nu weg te vliegen van die stank ;)
    Leuk die foto's! Toch nog het gevoel dat jullie dichtbij zijn daardoor!!
    Geniet en heb een fijne vlucht!!
    Houd van jullie meiden xxxx
  8. Kilian:
    Hallo schatten!
    Nou ik merk het alweer hoor, jullie hebben het heel erg naar je zin! Ik heb de foto's bekeken en ik zie het is prachtig daar echt geweldig! Alleen wat een rare mensen heb je daar zeg met die burka's -.- . En dan jullie op je hoge hakken, ik snap wel dat jullie aangekeken worden de hele dag haha! nou voor morgen heel veel plezier & succes met jullie vlucht! vergeet vooral niet optijd op te staan!

Spreek jullie snel kuskus.
  9. Stephany:
    4 december 2012
    Hoi meiden!!!! Echt geweldig om jullie verhalen te lezen!! Nu al een en al avontuur.. op hakken hahahaaa!! Een fijne en veilige vlucht schatjes!!

Lees jullie gauw Xx
  10. De Bossche bollen:
    Hoi Chayenne en Daan
    Vanuit Den Bosch gaan we jullie ook volgen.
    Wat maken jullie al een hoop leuke en spannende dingen mee op jullie reis. Geniet ervan, hier is het inmiddels echt winter .
    Liefs fam Albersen
  11. Danielle:
    hoi hoi

hoorde dat je nog bij me langs bent geweest voordat je wegging helaas heb ik je niet gezien maar ik volg je helemaal en hoop en geloof dat je een geweldige tijd hebt en krijgt ..heel veel plezier.gr.danielle menno knuf sem en gr jaimy
    want jaimy geeft geen zoenen meer dat is niet stoer
  12. Jessica:
    5 december 2012
    Heej lieve meiden! Haha wat een verhaal weer prachtig!! En dan de foto's die boerkas op het strand hahahahha snap dat jullie je ogen uit keken en dat jullie bekeken worden;) Maar fijn dat jullie het zo leuk hebben.. Hoop dat jullie nu veilig op Sydney zijn aangekomen & ben erg benieuwd naar jullie volgende belevenissen!

Dikke kus Jessica xxx
  13. Elly:
    5 december 2012
    Hoi lieve meiden , ik zie dat mijn reactie verdwenen is. Moet toch niet gekker worden. Haha Bjorn zei nog: weet je wel zeker dat je hem geplaatst hebt
  14. Elly:
    6 december 2012
    Ik doe het voortaan via de laptop want ook deze reactie is niet compleet.
  15. Anita:
    8 december 2012
    Hoi lieve meiden.wat een leuke verhalen,heel leuk om het allemaal na te lezen,jullie maken zo wel wat mee zeg,een hele ervaring zo.
    liefs ed en anita.xx
    we blijven jullie volgen!
  16. Vera vuik:
    9 december 2012
    hoi wat leuk dat jullie ons op de hoogte houden en knap dat jullie dit durven ik doe jullie niet na doe voorzichtig en nog een fijne tijd en chayenne nog gefeliciteerd
    groetjes vera